«مدینـه»  اول شد

از بین سریال‌هایی که در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌روند، مردم سریال «مدینه» ساخته سیروس مقدم را پسندیده‌اند. ۱۲ هزار و ۴۷۹ کاربر در نظر سنجی خبرآنلاین شرکت کردند و ۹/۶۱ درصد آنها به سریال «مدینه» رای داده‌اند. این سریال که از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود، دومین سریال مناسبتی است که سیروس مقدم در سال ۱۳۹۳ ساخته است. او پیش از این در ایام عید نوروز سریال «پایتخت۳» را روی آنتن داشت.

دومین سریالی که مورد پسند مردم واقع شده سریال «هفت‌سنگ» است که با ۲/۳۱ درصد مورد اقبال واقع شده است.هفت‌سنگ از ابتدای پخش با حاشیه‌های اقتباس از سریال آمریکایی «خانواده امروزی» مواجه شد. کمترین اقبال از سریال ماه رمضان برای «فاخته» است که تنها با ۹/۶ درصد در بین سه سریال این ماه در جایگاه سوم قرار دارد.

اما سیروس مقدم کارگردان سریال «مدینه» که به ساختن سریال‌های پرتماشاگر مشهور است درباره این سریال گفت: سریال «مدینه» سعی می‌کند لقمه حرام و عواقب و عوارضی را که در پی آن به‌وجود می‌آید به تصویر بکشد.

سیروس مقدم با اشاره به موضوع سریال جدیدش با عنوان «مدینه» که در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود گفت: من در مورد بحث معضل اقتصادی نزول در سریال «تا ثریا» به صورت مفصل پرداخته بودم اما در این سریال «مدینه» از زاویه دیگری به این معضل می‌پردازم و این بار مساله عام‌تر است.

کارگردان سریال «مدینه» همچنین در مورد انتخاب پریوش نظریه برای بازی در نقش اصلی سریال گفت: انتخاب خانم نظریه برای بازی در نقش «مدینه» به خاطر این بود که مخاطب براساس دیدی که نسبت به بازیگر دارد در مورد شخصیت این فرد در سریال پیش‌داوری نکند.

مقدم گفت: ما برای نقش مدینه یک خانم محجبه و دارای صلابت و متانتی می‌خواستیم که ویژگی‌ها و چهره خانم نظریه به این نقش نزدیک بود. از طرفی هم توان بازیگری ایشان به حدی است که نقش مدینه را به اندازه ایفا می‌کند و فراز و نشیب‌های این نقش را به‌درستی در آورده است.

قصه سریال «مدینه» درباره زنی به نام مدینه است که بعد از درگذشت همسرش جهان، تصمیم دارد به همراه پسر خوانده‌اش، کارخانه جهان را به بهترین شکل ممکن اداره کند، اما همسر اول جهان مانعی جدی در راه اوست.