حراجی کریستی با فروش آثار هنری معاصر به ارزش ۶/۴ میلیارد دلار در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ رکورد زد. به گزارش «ایسنا» حراجی کریستی اعلام کرد: فروش آثار هنری معاصر از ماه ژانویه تا ژوئن امسال با مجموع فروش ۶/۴ میلیارد دلار رکورد زد. تابلوی پابلو پیکاسو و ۵۱ اثر دیگر هرکدام ۱۰ میلیون دلار یا بیشتر به فروش رفتند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، میزان فروش این حراجی در نیمه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد رشد داشته است. از بزرگ‌ترین آثاری که در این دوره به فروش رفته است، تابلو «پری» اثر «کلودمونه» بود که در ماه «مه» در نیویورک ۲۷ میلیون دلار فروخته شد. در همان حراجی تابلوی «زن» از آثار پیکاسو ۶/۲۲ میلیون دلار فروخته شد. در شهر لندن، تابلو «جورج دایر» اثر فرانسیس بیکن در ماه فوریه ۷۲ میلیون دلار فروخته شد. اثر حجمی جف کونز هم به ارزش ۲۴ میلیون دلار فروخته شد.

در بخش فروش اینترنتی هم این حراجی از رشد ۷۰ درصدی برخوردار شد. ۱۵ درصد این افزایش فروش مربوط به مشتریان جدید این حراجی است که ۲۴ درصد کل مشتریان اینترنتی کریستی را تشکیل می‌دهند.

این حراجی از بازگشایی یک دفتر جدید در شهر شانگهای در ماه اکتبر آینده خبر داد. برگزاری نمایشگاه‌های جدید در مرکز «راکفلر» شهر نیویورک در ماه نوامبر از دیگر برنامه‌های جدید این حراجی است.