اعتراف «یوسا» به شعر گفتن

«ماریو بارگاس یوسا» اعتراف کرد که در خلوت خود شعر می‌گوید اما هرگز قصد ندارد آنها را منتشر کند. به گزارش «ایسنا»، ماریو بارگاس یوسا رمان‌نویس پرویی برنده نوبل ادبیات که ۲۸ مارس ۸۰ ساله می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جدیدترین رمانش «پنج گوشه» را روانه بازار کند و گفت: امیدوارم تا آخر سال رمان جدیدم را تمام کنم و آن را زیر بغل زده راهی لیما شوم.

یوسا گفت که «پنج گوشه» (Five Corners) نام محله‌ای سنتی در لیما است و او این کتاب را براساس خاطراتش از یک دوست روزنامه‌نگار و زمان فعالیتش در روزنامه «کرونیکل» به نگارش درآورده است.

یوسا همچنین درباره روند نگارش کار جدیدش گفت: در زمان نوشتن این رمان دو، سه بار با عینک آفتابی و شلوار جین تغییر چهره دادم و به «باریوس آلتوس» رفتم،‌ محله‌ای که زمانی بسیار محبوب بود اما الان به حاشیه رفته و محدوده‌ای خطرناک است.

نویسنده «سور بز» در ادامه افزود: کسب جایزه نوبل، انتظارات بیشتر برای نگارش کتاب‌های جدید‌، سخنرانی کردن و حضور در رویدادها را برایم آورده است. هنوز هم یاد نگرفته‌ام نه بگویم و این یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های من است. اما من با قاعده‌مندی از وقتم برای نوشتن دفاع می‌کنم.