مدیر تماشاخانه باران از راه‌اندازی یک کمپانی تئاتر و فعالیت در زمینه تولید آثار نمایشی با اجرای نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» به‌عنوان اولین گام در این زمینه سخن گفت. به گزارش خبرگزاری مهر، خیام وقار کاشانی مدیر تماشاخانه باران درباره فعالیت‌های جدید این تماشاخانه گفت: قرار است با اجرای نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» نوشته علیرضا نادری و کارگردانی محسن علیخانی تماشاخانه باران به عنوان یک کمپانی تئاتر فعالیت خود را آغاز کند. این نمایش یک بازتولید به حساب می‌آید اما اولین تولید ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده بودیم، قرار بود آغاز فعالیت‌های تماشاخانه باران به عنوان یک کمپانی تئاتر و حمایت از اجرای چند اثر نمایشی به‌عنوان تهیه‌کننده از سال ۹۵ در دستور کار قرار گیرد اما با توجه به روند رو به رشدی که این تماشاخانه طی کرد، تصمیم گرفتیم از امسال به سمت تهیه و تولید آثار نمایشی گرایش داشته باشیم. از آنجا که ما عنصر سخت‌افزاری تولید یک تئاتر یعنی سالن اجرای نمایش را در اختیار داشتیم تصمیم به انجام این فعالیت گرفتیم چون از ابتدای راه‌اندازی این تماشاخانه نیز این امر مد نظرمان قرار داشت

در غیر این صورت با ادامه شیوه فعلی و تنها فعالیت یک سالن نمایشی کار ما تبدیل به سرویس دادن و سرایداری آن مکان می‌شد. وی درباره دیگر فعالیت‌های کمپانی باران یادآور شد: قرار نیست در زمینه تهیه و تولید تئاتر فقط به سراغ حرفه‌ای‌ها و نمایش‌های تضمین شده برویم. در همین راستا بخشی به نام «تازه‌واردها» نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که از این طریق از جوانان کمتر حرفه‌ای و دارای ایده نیز حمایت خواهیم کرد. در گام نخست قرار است میلاد نیک‌آبادی نمایشی را با حضور بازیگران کمتر حرفه‌ای و با حمایت کمپانی باران به صحنه ببرد. همچنین قرار است آثار دیگری را رصد کنیم و برای اجرا در تالارهای دیگر نمایشی مورد حمایت قرار دهیم.

وقار کاشانی درباره اداره یک تئاتر خصوصی و نقل مکان تماشاخانه باران از مکانی کوچک به مکان فعلی توضیح داد: پیش از این تماشاخانه باران در خیابان ویلا قرار داشت اما اجاره ما در آن مکان به اتمام رسید و مجبور شدیم به دنبال مکان تازه‌ای بگردیم. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که برای فعالیت مجدد یا باید یک کار هیجان‌انگیز و غیرمعمول انجام دهیم یا کلا کار را تعطیل کنیم. البته حضور فهیمه امن‌زاده به‌عنوان مدیر اجرایی تماشاخانه در جهش و شکل‌گیری مجدد تماشاخانه باران با رویکردی جدید بسیار مثمرثمر بود. «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» از عید فطر در تماشاخانه باران به صحنه خواهد رفت.