مطالعات نشان می‌دهد که آنها همچنین رضایت شغلی و سطح بهره‌وری بالاتری دارند. مطالعات نشان داده است که کارکنانی که مشارکت می‌کنند و با انگیزه هستند، بیشتر احتمال دارد که مولد و نوآور باشند. دوم، احتمال ترک شغل کارکنان شاد و سالم کمتر است. آنچه که روند «ترک بی‌سر و صدا» به سازمان‌ها آموخته است این است که رفاه کارکنان واقعا مهم است. امروزه کارکنان حاضر نیستند همه چیز را فدای شغل خود کنند. درعوض، آنها آرزوی شغلی کامل دارند که در آن کار معناداری در تیمی انجام می‌دهند که در آن همه تشویق به پیشرفت می‌شوند. توجه به رفاه کارکنان می‌تواند در دراز‌مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شرکت‌ها شود، زیرا استخدام و آموزش کارکنان جدید هزینه دارد.

سوم، کارکنان شاد و سالم به احتمال زیاد سفیران خوبی برای شرکت هستند. احتمال اینکه آنها در مورد شرکت با دوستان و خانواده خود مثبت صحبت کنند بیشتر است، که می‌تواند به جذب مشتریان و شرکای جدید کمک کند. توجه به رفاه به عنوان توجه به ایجاد احساس خوب و عملکرد خوب، هم به صورت فردی و هم در یک جامعه است. مطالعه اخیر توسط سازمان بهداشت جهانی نشان داد که افسردگی و اضطراب هر ساله یک تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی در بهره‌وری از دست‌رفته هزینه به بار می‌آورد. و مطالعه‌ای توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا نشان داد که تقریبا نیمی از کارکنان در محل کار احساس استرس می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که رفاه کارکنان فقط مساله شادی فردی نیست، بلکه یک مساله بهره‌وری اقتصادی است. کارهای زیادی وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند برای بهبود رفاه کارکنان انجام دهند. این موارد عبارتند از:

۱. یک محیط کاری مثبت ایجاد کنید: ایجاد محیط کاری مثبت شامل ارائه یک محل کار امن، سالم و همچنین فرهنگ احترام می‌شود. یک محیط کاری مثبت جایی است که کارکنان احساس راحتی، امنیت و احترام می‌کنند. همچنین مهم است که یک محل کار امن و سالم، عاری از آزار و اذیت و تبعیض باشد.

۲. به کارکنان خود جبران خدمات رقابتی بدهید: این مورد شامل ارائه بیمه‌های درمانی تکمیلی مناسب، برنامه‌های بازنشستگی و مرخصی با حقوق است. حقوق و مزایای رقابتی برای جذب و حفظ استعدادهای برتر مهم است. جبران خدمات مناسب و رقابتی می‌تواند به بهبود رفاه کارکنان همراه با ارائه امنیت مالی و آرامش خاطر کمک کند.

۳. فرصت‌هایی برای توسعه حرفه‌ای ایجاد کنید: این فرصت‌ها می‌تواند به کارکنان کمک کند تا احساس چالش و مشارکت در کار خود کنند. این فرصت‌ها را می‌توان با ارائه برنامه‌های آموزشی، بازپرداخت شهریه یا ایجاد فضایی برای یادگیری مهارت‌های جدید و پیشرفت حرفه‌ای برای کارکنان ایجاد کرد.

۴. کارکنان خود را به ایجاد تعادل کار و زندگی تشویق کنید: تعادل کار و زندگی برای رفاه کارکنان مهم است و اجازه می‌دهد تا کارکنان برای زندگی شخصی خود، خارج از کار وقت داشته باشند. ارائه زمان‌های کاری انعطاف‌پذیر مانند دورکاری یا انعطاف‌پذیری در زمان حضور و اجازه دادن به کارکنان برای مرخصی در صورت نیاز، مرخصی‌های تشویقی، ساعتی یا مرخصی بیماری‌، راهکاری است که به ایجاد این تعادل کمک می‌کند.

۵. برای سلامت روان خدمات و پشتیبانی ارائه کنید: سلامت روان به اندازه سلامت جسمی مهم است. این حمایت از سلامت روان کارکنان شامل دسترسی به کوچ‌ها، مشاوران یا درمانگران و همچنین ایجاد فرهنگی است که در آن کارکنان در مورد سلامت روان خود احساس راحتی می‌کنند یا در صورت لزوم در مورد آن گفت‌وگو می‌کنند.

۶. سلامت جسمی کارکنان را ارتقا دهید: سلامت جسمی نیز برای رفاه کارکنان مهم است. شرکت‌ها می‌توانند سلامت جسمی را با ارائه امکانات تناسب اندام در محل کار، ارائه تخفیف در عضویت در باشگاه ورزشی یا تشویق کارکنان به شرکت در برنامه‌های سلامتی حمایت شده توسط شرکت، ارتقا دهند.

۷. از خانواده‌های کارکنان حمایت کنید: کارکنان با خانواده اغلب با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند. بنابراین شرکت‌ها می‌توانند با ارائه امکانات مراقبت از کودکان در محل کار، ارائه ساعت‌های کاری انعطاف‌پذیر برای والدین یا ارائه کمک مالی برای هزینه‌های مراقبت از کودکان از خانواده‌ها در این خصوص حمایت کنند.

۸. موفقیت افراد را جشن بگیرید: جشن گرفتن موفقیت‌های کارکنان می‌تواند به تقویت روحیه و ایجاد حس خوب در محیط کار کمک کند. سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند با شناخت دستاوردهای کارکنان، برگزاری رویدادی بزرگ درشرکت یا به سادگی وقت گذاشتن برای قدردانی از کارکنان برای یک کار سخت یا دستاورد از آنها حمایت کنند.

۹. به بازخورد کارکنان گوش دهید: گوش دادن به بازخورد کارکنان برای بهبود رفاه و حال خوب کارکنان مهم است و می‌تواند به شناسایی زمینه‌هایی که شرکت می‌تواند رفاه کارکنان را بهبود بخشد، کمک کند. با انجام نظرسنجی‌های کارکنان و برگزاری جلسات مشترک به سادگی می‌توان فرهنگ ارائه بازخورد کارکنان را در محیط کار ایجاد کرد.

علاوه بر خطرات سلامت جسمی و روانی که با استرس همراه است، تنهایی یک عامل خطر دیگر رو به رشد برای کارکنان است. تنهایی می‌تواند منجر به کاهش بهره‌وری، افزایش غیبت و کاهش رضایت شغلی شود. همچنین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و زوال عقل را افزایش دهد.

با در نظر گرفتن این رویکردها و استراتژی‌ها، شرکت‌ها می‌توانند یک محیط کاری مثبت و حمایتی ایجاد کنند که به کارکنان خود کمک می‌کند تا رشد کنند. رفاه کارکنان یک مساله مهم برای شرکت‌ها در هر اندازه است. با سرمایه‌گذاری در رفاه کارکنان، شرکت‌ها می‌توانند نیروی کار مولد، درگیر و سودآور ایجاد کنند. آنها همچنین می‌توانند تفاوت واقعی در زندگی کارکنان خود ایجاد کنند. سیمون سینک می‌گوید رفاه کارکنان دیگر یک موضوع خوب نیست، بلکه یک الزام برای هر کسب‌وکار است.