به گزارش پایگاه خبری شهر، میثم مظفر در تشریح عملکرد ۲ ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه ۳۷۶ محله شهر تهران طی دو سال اخیر توسط اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورا مورد بازدید قرار گرفت و مشکلات هر محله با حضور شهروندان بررسی شد، گفت: ارتباط وسیعی بین اعضای کمیسیون و کنشگران در محلات شکل گرفته است.  مظفر با بیان اینکه ترجیح دادن نظرات مردم در بودجه‌‌‌ریزی و تعریف پروژه‌‌‌ها مورد توجه قرار گرفت، افزود: سه‌‌‌هزار چالش در شهر تهران مبتنی بر نظر شهروندان شناسایی شد که به دنبال آن‌هزار و ۷۰۰ پروژه در سال گذشته عملیاتی شد و ۸۰‌درصد از این پروژه‌‌‌ها به نتیجه رسید. اشاره رئیس کمیته بودجه شورای شهر به راه‌‌‌اندازی سامانه «من شهردارم» بود که بر اساس آن شهروندان هر محله پروژه‌‌‌های اولویت‌‌‌دار خود را انتخاب کردند و مبنای بودجه‌‌‌ریزی مناطق در سال‌جاری قرار گرفت.

وی در عین حال به این موضوع اذعان کرد که این سامانه ناقص بود و قطعا تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله دارد و در این رابطه توضیح داد: در همین راستا جلساتی را با معاون برنامه‌‌‌ریزی شهرداری، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و دیگر مجموعه‌‌‌های مرتبط در شهردار تهران برگزار کردیم و به دنبال آن سامانه بودجه‌‌‌ریزی مشارکتی به عنوان سامانه‌‌‌ای جامع‌‌‌تر در حال راه‌‌‌اندازی است که در این سامانه، مردم می‌توانند نقشه مناطق را مشاهده کنند و نقطه‌‌‌ای مشخص را برای اجرای طرح مشخصی پیشنهاد دهند. مظفر به تصویب برنامه چهارم شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی شهرداری تهران در برنامه چهارم در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸‌درصد بوده که البته قابل قبول نیست؛ اما واقعیت این است که برنامه در سه‌ماهه پایان سال گذشته مصوب شد و شهرداری فرصت کافی برای اجرای برش یکساله آن را نداشت؛ اما در مجموع در هوشمندسازی و بهبود مدیریت ۴۸ درصد، مسائل فرهنگی و اجتماعی ۱۹ درصد، حمل‌ونقل و ترافیک ۲۰‌درصد تحقق را شاهد بودیم.

وی گزارشی از بازگشت بیش از ۱۰۰ ملک به شهرداری تهران در جریان بازپس‌‌‌گیری اموال شهر خبر داد که به نوعی ثمره گزارش‌‌‌های حسابرسی محسوب می‌شود. مظفر ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان از چک‌‌‌های تاریخ گذشته نیز در گزارش‌‌‌های حسابرسی افشا و وصول شد. رئیس کمیته بودجه شورای شهر با بیان اینکه سامانه من شهردارم با عنوان سامانه «جمع‌سپاری و بودجه‌‌‌ریزی مشارکتی» فعال خواهد شد، وعده داد در نسخه جدید این سامانه برای تغییر مدل ورود به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، صیانت از باغات و دیگر موارد از نظرات طیف‌‌‌های مختلف جامعه در بستر سامانه جدید استفاده شود. وی  درباره تلاش برای گره‌‌‌گشایی از پروژه‌‌‌های مشارکتی شهرداری تهران گفت: حجم بالایی از طرح‌‌‌های مشارکتی گره‌‌‌گشایی شد اما همچنان وضعیت در این بخش قابل قبول نیست و انبوه پروژه‌‌‌هایی که با اختلافات حقوقی مواجه هستند، در شهرداری وجود دارد.