به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آرش صیادی، مدیرعامل شهر جدید پرند، دیروز با اعلام اینکه برای برخی واحدهایی که در آستانه تحویل قرار دارد، آورده متقاضیان بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است، افزود: با آورده نقدی متقاضیان و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات، هزینه تمام‌شده واحدهای آماده بهره‌‌‌برداری در مجموع حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود. مدیرعامل شهر جدید پرند گفت: در دولت سیزدهم تاکنون ۱۱هزار و۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که ۴هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده و ۵هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۳‌هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در پرند آغاز شده که از این تعداد تاکنون ۱۱‌هزار و ۲۰۰ واحد به متقاضیان تحویل شده است.

صیادی گفت: هم‌‌‌اکنون ۴‌هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده بهره‌‌‌برداری به شرط تامین خدمات توسط دستگاه‌‌‌های خدمات‌‌‌رسان است که ۱۷۰۰ واحد از آن نهضت ملی مسکن و مابقی مشارکتی است و ۷۰۰ واحد باقی‌مانده مسکن مهر است که طی ماه‌‌‌های آتی به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد. وی تاکید کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن متقاضی باید تنها حق انشعاب را پرداخت کند و تاخیر در تحویل این واحدها به دلیل عدم‌تامین منابع مالی از سوی وزارت نفت و وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه جمعیت در شهر جدید پرند رو به افزایش است، گفت: جمعیت پرند از ۳۵۰‌هزار نفر رد شده است و جمعیت ۳۷هزار نفری دانش‌آموز داریم و این آمارها نشان می‌دهد جمعیت پرند به ۴۰۰‌هزار نفر نزدیک است. مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه محدودیت جدی در بحث زمین در پرند وجود دارد گفت: برای ۵۰‌هزار متقاضی هنوز زمین تامین نشده است و با توجه به محدودیت تامین زمین، با ایجاد شهرک درصدد جبران کمبودها هستیم. وی تاکید کرد: تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه‌‌‌ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین را به حداقل ممکن رسانده‌‌‌ایم. صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شد. همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار زمین با ظرفیت ۱۰‌هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده‌سازی این شهرک به زودی آغاز می‌شود. وی در خصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی سه نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که طی این بازدیدها ۱۳۸ بنگاه غیرمجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند. مدیرعامل شرکت عمران پرند همچنین در خصوص خانه‌‌‌های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰‌هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.