وصول عوارض شهری افزایش یافت

ایجاد نظام درآمدهای پایدار شهری و کارا از یکسو نیازمند به منابع درآمدی متناسب با نیازهای شهری است و از سوی دیگر نیازمند ساختاری شفاف، پاسخگو و مسوولیت‌پذیر در زمینه نحوه هزینه کرد این منابع درآمدی است. به همین خاطر از سال ۸۵ تحولات گسترده‌ای در نظام مالی شهرداری تهران به وجود آمد. حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران در این باره گفت: با جایگزینی حسابداری تعهدی به جای حسابداری نقدی فضای شفاف‌سازی و پاسخگویی به شهروندان فراهم شد.

وی می‌افزاید: با استقرار حسابداری تعهدی در شهرداری تهران شناسایی اموال شهرداری تهران آغاز شد و تاکنون بخش قابل توجهی از این اموال شناسایی شده است.

وی در ادامه افزود: با شفاف‌سازی نظام مالی در شهرداری تهران برای اولین بار موفق شدیم صورت‌های مالی را در موعد مقرر قانونی ارائه بدهیم که این موضوع کار بزرگی برای شهروندان تهرانی محسوب می‌شود؛ چرا که هزینه‌ها و درآمدهای خود را به موقع در اختیار شهروندان قرار داده‌ایم.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: شهروندان با مراجعه به سایت شهرداری تهران می‌توانند بر نحوه هزینه کرد شهرداری تهران نظارت داشته باشند.

پورزرندی تصریح کرد: با افزایش اعتماد عمومی شهروندان به شهرداری تهران وصول عوارض نوسازی، کسب و پیشه و پسماند افزایش یافته است.

وی گفت: شهروندان امروز به خوبی آگاهند پولی که آنان به عنوان عوارض پرداخت می‌کنند، صرف رفاه و آسایش آنان می‌شود.