معاون عمرانی استاندار یزد گفت: برای رفع مشکل مسکن به بیش از ۱۲‌هزار واحد مسکونی در استان نیاز است. به گزارش «ایسنا»، سید علیرضا نبوی‌زاده در نشست کارگروه مسکن استان، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه سازمان‌ها و نهادهای زیر بنایی موظفند با تعامل و اجرای یک برنامه زمانبندی مشخص، زمین‌های شناسایی شده را برای ساخت مسکن در استان آماده‌سازی کنند.

وی درباره نحوه واگذاری و انتخاب زمین برای ساخت خانه‌های مسکونی به وسیله دستگاه‌های استان، افزود: زمین‌های سازمان مسکن و شهرسازی، زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی و افزایش محدوده شهری در حد قابل قبول و کارشناسی در اولویت آماده‌سازی و ساخت مسکن قرار دارند.

نبوی‌زاده با بیان اینکه واگذاری زمین‌های کارشناسی شده برای ساخت مسکن از طریق شرکت تعاونی‌های کارگری و کارمندی و شرکت تعاونی‌های محلی و منطقه‌ای انجام می‌شود، تاکید کرد: اولویت برای واگذاری زمین‌های آماده‌سازی شده برای ساخت مسکن به اقشار کم درآمد جامعه با مردم و مناطق محروم و شهرستانی خواهد بود و در نهایت در مرکز استان این طرح اجرا می‌شود.

دبیر کارگروه مسکن استان هم در این نشست از شناسایی ۱۱شهر واجد شرایط برای شروع عملیات اجرایی این طرح خبر و ادامه داد: از ۲۳شهر استان کارهای کارشناسی برای ۱۱شهر در مرحله اول انجام شده است که بزودی آغاز می‌شود.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی شناسایی افراد واجد شرایط از طریق تعاونی‌ها برای واگذاری زمین را یکی از مشکلات این طرح عنوان و ابراز امیدواری کرد: با توجه به اطلاع رسانی صحیح در خصوص شرایط واگذاری زمین، این مشکل نیز مرتفع شود.