رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران طی نامه‌ای از اقدامات صورت گرفته در شهرداری تهران مبنی بر الزام ساخت‌وسازهای شهری به رعایت استاندارد اجباری بتن آماده تشکر کرد. در این نامه خطاب به شهردار تهران آمده است، مشکلات ناشی از ناآشنایی جامعه با عواقب عدم رعایت ضوابط و مقررات و استاندارد در ساخت‌وساز‌های کلانشهر تهران بسیار سنگین و ضرورت استفاده از مواد و مصالح ساختمانی با کیفیت، حیاتی و انکارناپذیر است.

این نامه براساس اقدامات صورت گرفته در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در سال گذشته تهیه شده است که براساس توافق به عمل آمده شهرداری تهران با انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده استاندارد، صدور پروانه تاسیس و گواهی پایان کار در کلیه مناطق شهرداری تهران از ابتدای سال‌جاری منوط به استفاده از بتن آماده استاندارد می‌باشد که باید بتن مصرفی در کلیه ساخت ‌و ساز‌های شهری را از واحد تامین‌کننده بتن گواهی تضمین کیفیت که مورد تایید موسسه استاندارد باشد، دریافت کنند.

همچنین انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن استاندارد متعهد شده است که نیاز کلیه ساخت‌وساز‌های شهری تهران را تامین کند.

برابر آمار پروانه‌های صادره، ساخت‌وساز‌های شهر تهران، نیاز به ۵/۴میلیون متر مکعب بتن استاندارد دارند، این در حالی است که ظرفیت ۳۰۰خط تولید بتن استاندارد در استان تهران که در ۴۲مرکز تولید مستقر می‌باشند، بیش از ۷ میلیون متر مکعب بتن در سال است.

به گفته مهندس علی اصغر کیهانی، رییس انجمن تولیدکنندگان بتن استاندارد این طرح به صورت پایلوت در سه منطقه ۲، ۵ و ۲۲ در حال اجرا است و به زودی در کلیه مناطق اجرا خواهد شد. به گفته کیهانی، کارخانه‌های تولید بتن استاندارد متعهد شده‌اند که رده مقاومتی بتن تولیدی خود را گارانتی کنند.

این مقام مسوول یادآور شد که اسامی تولیدکنندگان بتن آماده استاندارد که از موسسه مذکور گواهی استاندارد دریافت کرده‌اند، در سایت رسمی موسسه استاندارد و در شهرداری‌ها نصب شده است و هیچ نقطه‌ای از تهران از نظر تامین بتن استاندارد مشکلی ندارد.