گروه مسکن - مجید حیدری: مدیرعامل شرکت بنیاد بتن، اعلام کرد که برای استاندارد شدن تمام واحدهای تولیدکننده بتن، باید از دو روش اجباری و تشویقی بهره‌گیری کرد. محسن کلانتری به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: به کار بردن روش اجباری بدون روش تشویقی جواب قطعی نخواهد داشت.

وی میزان تولید بتن در شرکت بنیاد بتن را سالانه ۶۳۰ تا ۶۵۰هزار مترمکعب دانست و اعلام کرد که در شرایط کنونی بهای هر مترمکعب بتن آماده از ۲۵ تا ۷۰هزار تومان متغیر است.

وی دلیل تفاوت قیمت بتن در نقاط مختلف را برگرفته از نحوه تهیه سیمان به روش آزاد و همچنین مسافت آن برشمرد.

وی با انتقاد از اطلاعات اندک برخی مشتریان در رابطه با بتن آماده افزود: دلیل کیفیت پایین بتن‌های تولیدی در بازار، نداشتن توجه کافی برخی مشتریان به کیفیت آن محصول است، ضمن آنکه مهندسان ناظر نیز باید کیفیت مصالح به کار برده شده در بتن را مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت بنیاد بتن، هزینه راه‌اندازی یک واحد تولید بتن را از ۱۰۰میلیون تومان تا ۲میلیارد تومان متغیر دانست و تصریح کرد که هر چه واحد تولیدی بتن از امکانات بهتر و روزآمدتری برخوردار باشد، هزینه راه‌اندازی آن بیشتر خواهد شد.

وی از تعداد تولیدکنندگان و فعالان عرصه بتن در کشور اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که در صورت نظارت و دقت موسسه استاندارد‌ و مشتری و مهندسان ناظر، به طور قطع کیفیت کالای تولیدی از روند بهتری برخوردار خواهد شد.