گروه مسکن- سمیه فراهانی: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران حریم حرم مطهر رضوی از بدهی ۳۰۰میلیارد تومانی دولت به آستان قدس رضوی خبر داد. مهدی عزیزیان گفت: ‌مخارج تمام طرح‌های توسعه حریم حرم امام رضا (ع) از سوی مجموعه آستان قدس پرداخت می‌شود و در این رابطه دولت هیچ کمکی به این سازمان نمی‌کند.وی افزود: طرح توسعه حریم حرم رضوی با هزینه ۶۰۰میلیارد تومان در سال‌جاری به پایان می‌رسد و با اتمام این طرح‌ها می‌توانیم پاسخگوی ۷۰۰هزار زائر باشیم. وی گفت: طرح توسعه حریم حرم از اوایل سال ۵۸ در دستور کار مدیران آستان قدس قرار گرفت و در دو مرحله، ساخت و تجهیز ساختمان‌های ارتباطی حوزه اماکن مانند زیرگذرها، دوربرگردان‌ها و ساخت صحن‌ها و رواق‌ها پیش‌بینی شد.عزیزیان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر مساحت صحن‌ها، رواق‌ها و مجموعه‌های زیارتی حرم به بیش از یک‌میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: طولانی شدن ساخت اماکن متبرکه حریم رضوی به دلیل عدم رضایت مالکان زمین‌های اطراف حرم برای فروش بود، به طوری که آستان قدس در بعضی از موارد بالغ بر ۱۸میلیون تومان بابت هر متر مربع به مالکان پرداخت کرد.

وی در پایان با اشاره به اولین همایش معماری معاصر و فضاهای مذهبی گفت: این همایش با هدف معرفی فعالیت‌های عمرانی گذشته و حال، معرفی سازه‌های پژوهشی و مطالعاتی و بسترسازی به منظور ارائه نظرات کارشناسان در سطح کشور در تاریخ ۲۴ الی ۲۶ مرداد در مشهد مقدس برگزار می‌شود.