گروه مسکن - خرید و فروش وام‌های کاربردی مسکن از ابتدای سال جاری با نوسان قیمت همراه بود و هر بار هرگونه تغییر یا اظهار نظر درباره مسکن بهانه‌ای برای افزایش یا کاهش قیمت آنها می‌شد.

اما اتمام مهلت اعطای وام ۱۸میلیون تومانی بانک مسکن با شرایط قدیم در پایان اردیبهشت ماه، شاید آخرین بهانه برای تغییر قیمت خرید و فروش وام مسکن باشد.
خبرنگار دنیای اقتصاد روز گذشته به منظور دریافت آخرین قیمت فروش وام‌های کاربردی مسکن با برخی از فروشندگان وام در این بازار تماس گرفت اما آنها به مزایده‌ای شدن فروش وام 18میلیون تومانی بانک مسکن اشاره کردند.
برخی از این فروشندگان اعلام کردند عدم برابری عرضه و تقاضا در بازار وام بانک مسکن بهانه‌ای برای افزایش قیمت فروش وام‌های کاربردی مسکن از ابتدای خرداد است و اکنون نمی‌توان قیمت فروش این وام‌ها را اعلام کرد.
زیرا بازار وام مسکن فعلا با شرایط جدید اعطای وام گنگ است.
اردستانی یکی از فروشندگان وام مسکن می‌گوید: به دلیل کاهش عرضه وام ۱۸میلیون تومانی شاید دارندگان امتیاز این وام، وام‌های خود را به قیمت ۴ تا ۵میلیون تومان برای فروش عرضه کنند.
البته نباید حجم زیاد مراجعین بانک‌ها در اردیبهشت ماه را نادیده گرفت. مراجعینی که برای تشکیل پرونده به بانک‌ها مراجعه می‌کردند، با مشکلات فراوانی نیز در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه روبه‌رو شدند. یکی از خریداران این وام در تماس با دنیای اقتصاد گفت: به دلیل ازدیاد جمعیت و شلوغی بیش از حد بانک مسکن در آخرین روزهای اردیبهشت ماه نتوانستم تشکیل پرونده دریافت وام دهم. صف‌های طولانی بانک مسکن گواه این ادعا است.
در جدول زیر قیمت پیشنهادی فروش وام مسکن تا سقف ۱۲میلیون تومان و وام بانک‌های خصوصی و دولتی ارائه شده زیرا برخی فروشندگان وام مسکن ۱۲میلیون تومانی به بالا، روز گذشته از ارائه هر گونه قیمت پیشنهادی برای فروش این نوع وام خودداری کردند و حتی تعدادی از آنها اعلام کردند هر کس به بیشترین قیمت وام را بخرد به او می‌فروشیم.