رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد گفت: به منظور اجرای طرح جامع مسکن زمین‌های اداره‌های دولتی با تغییر کاربری به صورت اجاره ۹۹ ساله با اولویت کارکنان همان دستگاه به واجدین شرایط واگذار خواهد شد. به گزارش ایسنا خواجه رضایی در کار گروه تامین مسکن جوانان ابرکوه با بیان این که این زمین‌ها به فرد واگذار نمی‌شود، بلکه برای انبوه سازی به تعاونی‌های کارگری، کارمندی و محلی تعلق می‌‌گیرد، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳هزار و۵۰۰ قطعه زمین به این شکل در استان یزد به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ساخت این زمین‌ها با سازمان‌های آب، برق و گاز همکاری شده و شهرداری هم در زمینه دریافت عوارض پروانه ساخت، ۵۰درصد تخفیف خواهد داد و تا ۸۰درصد قیمت ساخت‌وساز وام مسکن پرداخت می‌شود. رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان یزد ادامه داد: باید از این موقعیت برای تامین مسکن جوانان اقدام کرد و به این منظور از تمامی اداره‌ها خواست در زمینه معرفی زمین‌های بلااستفاده خود به این سازمان اقدام کنند.

خواجه‌رضایی تاکید کرد: براساس بند (د) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۸۶ کل کشور، درسال جاری زمین به منظور تامین مسکن جوانان متاهل فاقد مسکن که تاکنون زمین و مسکن از طریق دولت دریافت نکرده‌اند و فاقد ملک و زمین باشند به صورت اجاره دراز مدت ۹۹ ساله واگذار خواهد شد. اجاره این زمین‌ها بسیار ناچیز و ماهیانه یک‌هزار تا یک‌هزار و پانصد تومان است.