شهردار تهران گفت: عملیات احداث بزرگراه آزادگان به سمت اتوبان رسالت و شهید همت در حال انجام است و مسیر این اتوبان به سمت شمال نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد. به گزارش دنیای اقتصاد، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ۴ پروژه پایان‌یافته منطقه ۱۹ شهرداری تهران در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت زیرگذر میدان توحید، اظهار کرد: از اول خرداد ماه شهروندان ساکن در اطراف میدان توحید شاهد نصب روزشمار پایان عملیات عمرانی و افتتاح رسمی این تونل زیرگذر در زمان مقرر خواهند بود.

وی همچنین در خصوص آخرین اقدامات تکمیل اتوبان آزادگان نیز افزود: عملیات اجرایی اتوبان آزادگان در دو مرحله پیش‌بینی شده بود که در مرحله اول برای احداث پل‌های اتوبان، مسیر انحرافی را با پایان بردن عملیات آن در دی ماه سال گذشته ایجاد کردیم.

شهردار تهران ادامه داد: شهرداری نمی‌تواند برای انجام عملیات احداث آزادگان، اتوبان کرج را ببندد در نتیجه با ایجاد مسیرهای انحرافی تلاش می‌شود عملیات ساخت گوشواره‌های پل را به اتمام برسد.

وی با اشاره به عبور بخش‌هایی از اتوبان آزادگان از پارک جنگلی چیتگر، تصریح کرد: قطعا مسیر اتوبان آزادگان به سمت شمال در سال‌جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

زمین چمن مصنوعی دانشکده شریعتی، مجتمع فرهنگی ورزشی سرداران شهید دولتخواه، سالن ورزشی و بوستان بزرگ سردار شهید کاظمی از جمله طرح‌های منطقه ۱۹ تهران بود که توسط شهردار تهران طی روز‌های اخیر رسما افتتاح شد.