یک کارشناس مسائل شهری گفت: آسفالت‌هایی که در سطح شهر تهران ریخته می‌شود، باید ۱۰ سال عمر کند، ولی در کلانشهر تهران عمر این آسفالت‌ها کمتر از ۳ سال است. سعید هاشمی‌نسب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: در ۶ ماه اول سال گذشته در طرح جهادی ۱۳۷ هر ماه حدودا ۲۰۰ الی ۳۰۰‌هزار تن آسفالت با قیمت تنی ۲۰‌هزار تومان در سطح شهر ریخته شد که باید حداقل عمر این آسفالت‌ها در سطح ۱۰شهر سال باشد، ولی عموما عمر آنها در تهران کمتر از ۳ سال است.

این کارشناس مسائل شهری در خصوص مشکلات آسفالت در شهر تهران گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات آسفالت معابر، بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر تهران نبود زیرسازی مناسب در هنگام آسفالت کردن است.

هاشمی‌نسب گفت: در هنگام آسفالت کردن زیر سازی‌ها را اصلاح نمی‌کنند و روی همان زیر سازی‌هافقط آسفالت نو می‌ریزند، بعد از گذشت ۶ ماه تا یک سال آسفالتی که باید عمر حداقل ۱۰ ساله داشته باشد، خراب می‌شود.

این کارشناس مسائل شهری تاکید کرد: باید مشکل زیرسازی را به طور اساسی حل کنیم تا معضل آسفالت در شهر تهران

برطرف شود.

هاشمی نسب اضافه کرد: همچنین استاندارد نساختن رفوژ میانی برخی از بزرگراه‌ها و خیابان‌ها باعث خرابی سریع آسفالت می‌شود.

وی علت دیگر خرابی آسفالت در کلانشهر تهران را مشکل قیر عنوان کرد و گفت: همچنین یکسان نبودن دانه‌بندی‌ها و داشتن میزان خاک متفاوت در ساخت آسفالت از عواملی است که عمر آسفالت را در تهران کاهش می‌دهد.

به اعتقاد هاشمی نسب، مدیریت کافی برای آسفالت در سطح شهر تهران وجود ندارد.

این کارشناس مسائل شهری با بیان اینکه آسفالت در دمای زیر ۱۲ درجه نباید پخش شود، گفت: اما در ایام عید با توجه به برودت هوا و بارندگی، آسفالت در سطح شهر پخش شد و بعد از مدت کوتاهی شاهد خرابی همین آسفالت‌ها بودیم. وی گفت: در برخی از موارد به دلیل اینکه می‌خواهند محوری افتتاح کنند، بدون در نظر گرفتن شرایط جوی، محور را آسفالت می‌کنند و بعد از مدت کوتاهی شاهد خرابی آسفالت همان محور هستیم.

هاشمی نسب افزود: در مدیریت سابق، کمربندی آزادگان از سر فداییان اسلام، با وجود برف و باران آسفالت شد و در حال حاضر آن محور باید دوباره آسفالت شود.

این کارشناس مسائل شهری هماهنگ نبودن سازمان‌ها را از علل دیگر خرابی آسفالت در سطح شهر تهران عنوان کرد و گفت: امروز شهرداری محوری را آسفالت می‌کند و یک هفته بعد اداره برق، فاضلاب و غیره اقدام به حفاری می‌کنند و همین کار باعث خرابی آسفالت می‌شود.