پاسخ رئیس مجلس به درخواست مالی شهردار تهران

گروه مسکن: رئیس مجلس در پاسخ به درخواست شهردار تهران جهت کمک مالی دولت به کلان‌شهرها به آنها پیشنهاد داد به جای درخواست کمک از دولت به فکر خلق درآمد باشند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شهردار تهران در دیداری که روسای کلان‌شهرهای کشور با رئیس مجلس داشتند نسبت به ایجاد یک ذهنیت غلط در دولت در حوزه وضع درآمدی کلان‌شهرها انتقاد کرد و گفت: طی ۱۰ سال گذشته یک نوع ذهنیت غلط نسبت به کلان‌شهرها ایجاد شده است که در حال از بین بردن کارآمدی شهرها است و مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است. محمدباقر قالیباف شهردار تهران تصریح کرد: مجموعه دولت چه در گذشته و چه در حال حاضر احساسشان این است که کلان‌شهرها بدون مشکل و مرفه هستند.

او ادامه داد: از این رو در لایحه بودجه سال ۹۴ حدود ۷ هزار میلیارد ریال از عوارض و ارزش افزوده کلان‌شهرها برای خرید ماشین‌آلات به شهرهای کوچک و ۳ هزار میلیارد تومان از سهم کلان‌شهرها برداشته و به دیگر شهرها پرداخت خواهد شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادهای شهردار تهران صراحتا پاسخ داد: موارد و مسائلی که در خصوص لایحه بودجه سال ۹۴ مطرح شد اگر به تصویب رسیده باشد دیگر قابل تغییر نیست. او به شهرداری تهران پیشنهاد داد: به جای اینکه به دنبال گرفتن پول از دولت باشید باید تا می‌توانید به منظور پیشبرد کارهای عمرانی از فاینانس استفاده کنید تا انشاءالله در سال‌های آینده اوضاع بهبود یابد.

او تاکید کرد: باید اقدامات عملیاتی را انجام دهید و از امکان‌های دیگر برای خلق درآمد استفاده کنید.