استاندار تهران از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری در آینده نزدیک به شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: آغاز این سفرها تا کمتر از یک ماه دیگر صورت می‌گیرد که مهم‌ترین موضوع این سفر بازدید از پروژه‌های مسکن مهر خواهد بود. سیدحسین هاشمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت یازدهم یک مصیبت بزرگ را تحت عنوان مسکن مهر تحویل گرفته است، گفت: متاسفانه بدون اینکه پیش‌بینی در خصوص زیرساخت‌ها، خدمات و نیازهای شهرنشینی صورت بگیرد، در گوشه گوشه شهرهای بزرگ مسکن مهر ساخته شده و این مساله دولت را دچار مشکل جدی کرده است.

استاندار تهران با یادآوری اینکه هیچ منبعی برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر پیش‌بینی نشده و دستگاه‌های مختلف هم زیر بار هزینه‌های آن نمی‌روند بر لزوم ورود همه دستگاه‌های مسوول به این امر تاکید کرد و گفت: طبق برآوردها برای بخش آموزشی مسکن مهر استان تهران ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده و تامین آب و برق و زیرساخت‌های اولیه نیز مستلزم صرف هزار میلیارد تومان اعتبار است. وی با یادآوری اینکه هزینه‌های تحمیلی مسکن مهر نه در توان آموزش و پرورش و نه در توان وزارت نیرو است، ادامه داد: دولت سال ۹۳ را با هماهنگی مثال‌زدنی میان دستگاه‌ها برای به سرانجام رساندن پروژه‌های مسکن مهر پشت سر گذاشت و هم اکنون نیز با وجود تمام مشکلات و معضلات ناشی از کارشناسی نبودن پروژه مسکن مهر سعی دارد با تمام توان این پروژه را به اتمام برساند. هاشمی با تأکید بر اینکه سال ۹۴ بخش عمده‌ای از پروژه‌های باقی مانده در مسکن مهر به مردم تحویل می‌شود از به پایان رسیدن پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ خبر داد و گفت: ساماندهی به این همه معضل و مشکل پیچیده که در مسکن مهر وجود دارد از توان یک دولت خارج است ولی شخص رئیس جمهور تاکید دارد که به‌خاطر تعهد دولت قبلی باید هرچه سریع‌تر این طرح عظیم سامان بگیرد. وی درباره تعامل استانداری تهران و دولت با وزارت راه و شهرسازی در خصوص به نتیجه رساندن پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد: همکاری‌ها و تعاملات سازنده‌ای در بحث مسکن مهر با وزارت راه و شهرسازی انجام شده و بزرگترین معضل در شرایط کنونی کمبود منابع است.

پیگیری برای راه اندازی مترو اسلامشهر

هاشمی درباره آخرین وضعیت مترو اسلامشهر نیز گفت: در سال ۹۳ اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی برای مترو اسلامشهر تخصیص یافت و در آخرین نشست حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور با حضور مسوولان مقرر شد در سال ۹۴ اعتبار بیشتری برای راه‌اندازی مترو اسلامشهر در نظر گرفته شود.

وی با یادآوری بازدید وزیر راه و شهرسازی از مسیر این پروژه توضیح داد: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی مترو اسلامشهر از سمت انبار آپرین توسعه می‌یابد و فعلا از آن قسمت به مردم اسلامشهر سرویس داده خواهد شد.