بهای معاملات آتی برنت روز جمعه ۶۹/ ۶دلار معادل ۶/ ۵درصد کاهش یافت و به ۱۲/ ۱۱۳دلار بر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با ۰۳/ ۸دلار یا ۸/ ۶ درصد کاهش به ۵۶/ ۱۰۹دلار بر بشکه رسید. این کمترین قیمت بسته‌شده نفت برنت از بیستم ماه مه و کمترین میزان برای وست تگزاس اینترمدییت از دوازدهم ماه مه بود. همچنین این بزرگ‌ترین افت درصدی روزانه برای نفت برنت از اوایل ماه مه و بزرگ‌ترین برای وست تگزاس اینترمدییت از اواخر ماه مارس بود.  در این هفته، همچنین معاملات آتی برنت برای نخستین‌بار در ۵ هفته گذشته روندی کاهشی داشت، در حالی که وست تگزاس اینترمدییت برای اولین‌بار در ۸ هفته گذشته کاهش یافت. روز دوشنبه به علت تعطیلات، در آمریکا معامله‌ای در کار نخواهد بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اواندا گفت: «قیمت نفت خام با افزایش ارزش دلار، سیگنال روسیه برای افزایش صادرات نفت و افزایش ترس از رکود جهانی سقوط کرد.» فدرال رزرو آمریکا نیز در این هفته نرخ بهره آمریکا را به بیشترین میزان در بیش از ربع قرن اخیر افزایش داد. جان کلیداف، از اگین کپیتال با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کندتر باید تقاضای انرژی را کاهش دهد، گفت: «نتیجه اقدامات اساسی بانک‌های مرکزی برای محدود کردن رشد از طریق افزایش نرخ بهره و سیاست انقباض پولی در بازار نفت خودنمایی می‌کند.» بهای معاملات آتی بنزین و گازوئیل ایالات متحده نیز به دلیل نگرانی‌هایی که قیمت‌های بالا در پمپ بنزین باعث کاهش تقاضا شوند، بیش از ۴درصد کاهش یافت.  همچنین گروه انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) اعلام کرد که میانگین بهای بنزین خرده‌فروشی آمریکا در روز دوشنبه به ۹۸۳/ ۴دلار در هر گالن رسیده که کاهشی ۰۰۶/ ۰دلاری نسبت به روز شنبه داشته است. بهای گازوئیل نیز در آمریکا به ۸۱۶/ ۵دلار در هر گالن رسیده که رکورد تازه‌ای در این زمینه محسوب می‌شود.

شرکت‌های انرژی آمریکایی نیز همزمان با انتقاد از آنها به دلیل سود بردن از قیمت‌های بالا به جای تلاش برای افزایش تولید، در هفته گذشته تنها ۴ سکوی حفاری نفت و گاز اضافه کردند. همچنین به گزارش خبرگزاری تاس، معاون وزیر انرژی روسیه روز جمعه گفت: «روسیه انتظار دارد با وجود تحریم‌های غرب و اروپا، صادرات نفت این کشور در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد.» گفتنی است جو بایدن نیز که به دنبال درخواست از دولت سعودی برای افزایش تولید نفت است، اعلام کرد در سفر آینده‌اش به عربستان سعودی دیدار دو‌جانبه‌ای با محمد بن سلمان نخواهد داشت و تنها در یک جلسه بین‌المللی بزرگ ولیعهد عربستان را می‌بیند. امری که می‌تواند نشان از عمیق بودن اختلافات و ادامه آن بین طرفین باشد و محمد بن سلمان نیز به‌سان ماه‌های اخیر حاضر نشود تولید نفت را افزایش دهد.