سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک مورد حمایت مجلس است
عضو کمیسیون تلفیق بودجه، افزایش سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک را فصل مهم بخش نفت و گاز لایحه بودجه دانست و گفت: رویکرد ما افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش است.
سعید حیدری طیب، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳، در گفت‌و‌گو با «شانا»، درباره سهم وزارت نفت در بودجه سال آینده اظهار کرد: تقویت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت سبب رشد اقتصاد کشور است، از این رو تلاش می‌شود تولید و تبدیل در صنایع نفت و گاز افزایش یابد.
عضو کمیسیون انرژی به نطق بودجه رییس جمهوری در صحن مجلس اشاره کرد و افزود: به طور حتم فصل میدان‌های مشترک در لایحه بودجه از اهمیت خاصی برخوردار است و رویکرد ما تقویت سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک است.
عضو کمیته نفت کمیسیون انرژی به محل تامین سهم وزارت نفت در بودجه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای تامین منابع مالی مگاپروژه‌های نفت در سال ۹۳، فروش اوراق مشارکت با سود مناسب و استفاده از توان خارجی در کنار ساخت داخل خواهد بود.
وی درباره راهبرد کاهش خام فروشی نیز گفت: این راهبرد همواره مورد تاکید نمایندگان است، چرا که یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در کشور ایجاد زنجیره ارزش افزوده به منظور دستیابی به محصول نهایی است.
حیدری طیب یادآوری کرد: حجم پیش‌بینی شده دولت در لایحه بودجه برای صادرات نفت و میعانات گازی مبتنی بر واقعیت است.
کمیسیون‌های تخصصی مجلس تا دهم دی‌ماه گزارش‌های خود را درباره لایحه بودجه ۹۳ جمع‌بندی می‌کنند.