قیمت واقعی خوراک پتروشیمی‌ها 13 سنت است
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه مدیران واحدهای پتروشیمی نرخ 12 الی 13 سنت را برای خوراک پتروشیمی‌ها منطقی می‌دانند، گفت: به دلیل اینکه تمرکز کاری کمیسیون تلفیق بر روی موضوع هدفمندی خواهد بود، قیمت خوراک پتروشیمی‌ها تا یکشنبه (امروز) نهایی خواهد شد.
محمد‌رضا پور‌ابراهیمی داورانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: مدیران واحدهای پتروشیمی در جلسات مشترک با برخی نمایندگان مجلس، نرخ اعلامی ۱۲ الی ۱۳ سنت برای قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را منطقی دانسته و این نرخ را پذیرفته‌اند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قیمت نهایی خوراک پتروشیمی‌ها باید بر اساس نرخ تورم، قیمت‌های منطقه‌ای و کاهش ارزش پول ملی تعیین شود، البته نباید موضوع سودآوری متعادل شرکت‌های فعال در این زمینه را فراموش کرد. پورابراهیمی تشریح کرد: نرخ نهایی خوراک پتروشیمی باید به نحوی تعیین شود که باعث کاهش سرمایه‌گذاری در واحدهای پتروشیمی و افت سودآوری این صنعت نشود، البته باید حقوق قانونی دولت را نیز در بهره‌برداری از ذخایر طبیعی کشور حفظ کرد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت بازار بورس از صنایع و شرکت‌های متنوعی تشکیل شده که برخی از آنها با صنعت پتروشیمی مرتبط نیستند و قیمت خوراک پتروشیمی‌ها روی سودآوری صنایعی که خوراک آن از گاز تشکیل شده تاثیر خواهد داشت.
پورابراهیمی درباره مقایسه نرخ خوراک پتروشیمی در ایران با سایر کشورها گفت: به دلیل تفاوت در نرخ تامین مالی، جوایز صادراتی و وام‌های بانکی در کشورهای مختلف، نمی‌توان قیمت خوراک‌های پتروشیمی‌ها در ایران را با سایر کشورها مقایسه کرد. وی افزود: رشد قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در افزایش قیمت مستقیم و غیرمستقیم بخش‌های اقتصادی، تاثیر‌گذار خواهد بود.