مهر- یک مقام مسوول در شرکت ملی نفت ایران از افزایش نزدیک به 670 میلیون بشکه‌ای ذخایر قابل برداشت نفت ایران در سال 92 خبر داد و اعلام کرد: این افزایش ذخایر نفتی با انجام مطالعات مخزنی به اثبات رسیده است. به طوری‌که در حال حاضر حجم ذخایر نفت خام و هیدروکربورهای مایع ایران بالغ بر 700 میلیارد بشکه برآورده می‌شود که از این میزان تنها حدود 155 میلیارد بشکه نفت قابل برداشت است.
این در حالی است که مطالعات انجام شده در شرکت ملی نفت حاکی از آن است که در صورت افزایش پنج درصدی ضریب بازیافت مخازن، 100 میلیارد دلار به ارزش ذخایر نفت کشور افزوده خواهد شد.
حمید دریس مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به انجام مطالعه ۲۷ مخزن نفتی در محدوده عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب، گفت: نتیجه انجام این مطالعات منجر به افزایش ۲/۰ درصدی ضریب بازیافت نفت شده است.
وی از افزایش توان تولید این مجموعه نفتی در سال جدید خبر داد و افزود: با توجه به سیاستگذاری وزارت نفت مبنی بر افزایش سطح تولید، برنامه تولید مناطق نیز در سال جدید افزایشی در نظر گرفته شده که با فراهم شدن امکانات لازم، برنامه تولید کامل محقق خواهد شد.