گروه نفت و پتروشیمی- زنگنه که برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان به مجلس احضار شده بود، دیروز با سخنان خود در صحن علنی مجلس توانست نمایندگان پرسش کننده را قانع کند. سوال نمایندگان در خصوص مطلبی بود که چندی پیش توسط وزیر در بزرگداشت شهید تندگویان عنوان شده بود.
به گفته رسایی، وزیر نفت پیش از این اعلام کرده که یکی از وزرای دولت دهم از شیوخ اماراتی پول دریافت کرده است و رئیس‌جمهور از این موضوع متاثر شده و گریه کرده است! زنگنه البته پیش از این در کمیسیون انرژی این مساله را توضیح داده بود، اما رسایی، از توضیحات وی قانع نشد. زنگنه در این خصوص گفت: «من نگفته‌ام آقای رئیس(جمهور) در دولت گریه کرده و...» بنابراین نمی‌دانم آقای رسایی اینها را از کجا آورده، بنده گفتم آقای روحانی گفته‌اند که یکی از وزرای پیشین پیش من آمد و گفت رفتم امارات و مابقی قضایا. همچنین من نگفته‌ام پول قرضی بوده، پول خودمان را گرفتند اما اینکه آدم برود برای گرفتن پول خود خواهش کند، آیا این عزت است؟ پول خودمان را که مال خودمان است برویم خواهش کنیم به ما بدهند؟ این عزت نیست.به گزارش «ایسنا»، زنگنه با اشاره به اینکه «می‌فرمایند ما سیاه‌نمایی کرده‌ایم»، گفت: سیاه‌نمایی وقتی است که بنده چیزی را که سیاه است بگویم سفید است اگر چیزی را که هست، بیان کنیم آیا سیاه‌نمایی است؟
وی تصریح کرد: نماینده سوال‌کننده می‌گوید چرا آنچه که واقعیت است بیان کردید؟ من نگفته بودم که پخش شود. حالا اگر ۴ تا سایت آن را بنویسند ۱۰۰هزار نفر متوجه می‌شوند. شما آوردید مجلس ۴۰- ۵۰ میلیون نفر فهمیدند.
وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه نماینده سوال‌کننده در صحبت‌های خود گفتند که زنگنه سه‌بار استعفا داده است، گفت: کسی استعفا می‌دهد که ناامید باشد؛ من ناامید نیستم و سرشار از نشاط و امیدم.وی خاطر‌نشان کرد: من نه استعفا دادم و نه می‌دهم، تا قدرت دارم کارم را انجام می‌دهم، سیاه‌نمایی نبوده و تلاش می‌کنم که وضعیت خوبی برای کشور ایجاد شود، زیرا بدون حمایت مجلس هم نمی‌شود کار کرد و موفق شد. وی در پایان اظهار کرد: در کمیسیون فکر می‌کردم آقایان از سخنان بنده قانع شدند، اما حق جناب رسایی و سوال‌کنندگان است که در صحن علنی سوالات خود را مطرح کنند. البته بنده فکر می‌کنم مسائل زیادی در کشور است که باید برای آن وقت بگذاریم و اقتصاد کشور را جلو ببریم و به کمک شما برای ادامه راه نیاز دارم.