شانا: یازدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) هفدهم و هجدهم خرداد امسال برگزار می‌شود. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران امسال با حضور پررنگ کشورهای خارجی و نیز فعالان صنعت پتروشیمی ایران، خرداد‌ماه برگزار خواهد شد. عباس شعری‌مقدم افزود: این همایش محل مناسبی برای رایزنی و توسعه همکاری‌های بین‌المللی فعالان صنعت پتروشیمی کشورمان خواهد بود و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری نیز به علاقه‌مندان ارائه می‌شود. وی ادامه داد: این همایش با هدف شناخت متقابل و معرفی توانمندی‌های صنعت ایران پایه‌گذاری شده است و امکان تعامل سازنده با همه شرکت‌های عرضه‌کننده فناوری را فراهم می‌کند. همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) همزمان با شکوفایی فرآیند دیپلماسی، مقارن با ٥٠ سال تلاش در صنعت پتروشیمی ایران و هماهنگ با دیپلماسی انرژی وزارت نفت با حضور بزرگان پتروشیمی ایران و جهان، به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار می‌شود.

در این همایش برنامه «جهش دوم» توسعه صنعت پتروشیمی ایران و راه‌های توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی با هدف رسیدن به ظرفیت ١٠٠ میلیون تن تولید با حضور صاحب‌نظران، متخصصان و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی ایران و جهان بررسی خواهد شد.

دهمین همایش صنعت پتروشیمی اردیبهشت ١٣٩٢ با حضور بیش از ١٠٠ میهمان خارجی از ٣٦ شرکت بین‌المللی فعال در صنعت پتروشیمی و همچنین بیش از ٧٥٠ شرکت‌کننده داخلی از ٢١٠ شرکت ایرانی برگزار شد.