عضو سابق شورای عالی بورس  اعلام کرد: یکی از معضلات موجود در کشور به دلیل وجود وضعیت تورمی، پایین بودن ارزش NAV در شرکت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها نشان از آن دارد که سازمان بورس به صورت هوشمندانه در حال حرکت به سمت شفافیت است،

اظهار کرد: اقدام اخیر سازمان بورس گامی بسیار مثبت برای حرکت قیمت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری به سمت ارزش ذاتی است که در این راستا نیز زمینه به‌روزرسانی صورت‌های مالی شرکت‌ها را فراهم خواهد کرد.

 آشکار شدن ارزش واقعی ناشران

چراغی تاکید کرد: اکنون صورت‌های مالی عمده شرکت‌ها تاریخی بوده و براساس بهای تمام‌شده است، به‌همین دلیل ارزش در صورت‌های مالی نمود ندارد و وجود چنین وضعیتی در شرایط تورمی کشور نمی‌تواند چندان خوشایند باشد.

عضو سابق شورای عالی بورس اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی اقدام خوبی بود که مسوولان سازمان بورس اقدام به اجرای آن کردند. این موضوع نشان می‌دهد که در حال حرکت و نزدیک شدن به سمت استانداردهای جهانی هستیم.

وی گفت: امیدواریم این اقدام با حمایت سازمان امور مالیاتی و بدون ایجاد ضربه به بازار سرمایه به مرحله اجرا برسد.

 تاثیر مثبت بر روند بازار سهام

چراغی اقدام اخیر سازمان بورس را یک مزیت در بازار سرمایه معرفی کرد و گفت: قاعدتا این اتفاق می‌تواند با تاثیر مثبت بر روند بازار همراه شود. اکنون در وضعیت رکودی بازار به سر می‌‌‌بریم و ممکن است این اتفاق انتظار سهامداران را برای ایجاد روند صعودی در بازار برآورده نکند؛ اما نمی‌‌‌توان این تصمیم‌سازمان بورس را بی‌تاثیر در وضعیت بازار سهام دانست، بلکه قطعا روند بازار را با تغییر همراه خواهد کرد.

 اهمیت انجام تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌

عضو سابق شورای عالی بورس تاکید کرد: عدم‌انجام تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها نگران‌‌‌کننده بود و از نظر فعالان بازار هم این اقدام با تاخیر در دستور کار مسوولان قرار گرفت.

وی گفت: اکنون معاملات بازار تحت‌تاثیر مسائلی مانند نرخ ارز و نیز لایحه بودجه قرار دارد که کنترل آنها در اختیار بازار نیست.

چراغی در پایان گفت: مسائلی مانند تجدید ارزیابی دارایی که در اختیار سازمان بورس قرار دارد، به‌خوبی از سوی مسوولان در حال انجام است تا سرمایه‌گذاران را در نقطه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بازار قرار دهد.