ویژگی‌های یک وکیل دادگستری حرفه‌ای چیست؟ چگونه یک فرد خبره پیدا کنیم؟

 حضور یک وکیل خوب در کنار ما می‌تواند، بسیاری از این چالش‌ها و مشکلات را حل کند، اما وکیل خوب و درجه یک از کجا پیدا کنیم؟ این وکیل چه ویژگی‌ها و مهارت‌هایی دارد که می‌توانیم با کمک آن‌ها او را شناسایی کنیم؟

اگر بر این باورید که می‌توانید به راحتی یک وکیل برای کار خود پیدا کنید، باید بگوییم که درست می‌گویید، اما وکیلی که می‌خواهید انتخاب کنید، لزوماً یک وکیل حرفه‌ای و خبره نیست! گروه وکلای کیفری ژیوار، یکی از مجموعه‌هایی است که برای ارائه خدمات وکالت و مشاوره حقوقی همواره از بهترین افراد استفاده می‌کند.

این مجموعه می‌تواند به شما کمک کند و تمامی خدماتی که در این حوزه‌ها نیاز دارید را به شما ارائه کند. برای بررسی ویژگی‌های یک وکیل حرفه‌ای و خبره تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چرا باید همه افراد یک وکیل داشته باشند؟

وکیل

همه ما وقتی مریض می‌شویم به دکتر مراجعه می‌کنیم، پس هنگامی که دچار مشکلات حقوقی و قضایی هم می‌شویم، نیاز به وکیل داریم. وکیل می‌تواند بسیاری از مسائلی که ما از آن آگاه نیستیم را در اختیار ما بگذارد و مشکلاتمان را حل کند.

مسائل حقوقی همان قدر که مسائل پزشکی و یا دیگر مسائل مشابه مهم هستند، اهمیت دارند و چه بسا حتی پیچیدگی‌های بیشتری داشته باشند. در این مسائل حقوق انسانی یک یا چندین یا چند هزار فرد ممکن است ضایع شود و یا حقشان به آن‌ها برگردد.

داشتن یک وکیل حرفه‌ای و کارکشته که با کمترین هزینه، بهترین راهکار قانونی و حقوقی بتواند مسئله را حل کند، موضوعی است که می‌تواند حتی فرایند این نوع از کارها را هم بهبود ببخشد. در نظر بگیرید که شما با پرداخت هزینه به یک وکیل سعی بر این دارید که از خطرات و ضررهای مالی بیشتری جلوگیری کنید.

وکیل خوب کیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

وقتی صحبت از وکیل خوب می‌کنیم، منظور ما وکیلی است که قبل از پذیرش یک پرونده حقوقی و قضایی، ابتدا یک جلسه با شما می‌گذارد که در آن به صورت مفصل و کلی راجع به پرونده از شما سؤال می‌پرسد و حتی اسناد و مدارک لازم را دریافت می‌کند. بعد از جلسه اسناد و مدارک را بررسی می‌کنند و در خصوص قبول یا عدم قبول پرونده با شما صحبت می‌کند.

اگر وکیل خانم یا آقایی که انتخاب کرده‌اید، بخواهد پرونده شما را قبول کند به سراغ این موضوع می‌رود که هزینه‌های دادرسی دعاوی حق الوکاله را بررسی کند. با انجام نشست‌ها و صحبت در رابطه با اجرای پرونده، می‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که فرایند کار حقوقی شما به بهترین شکل انجام خواهد شد.

بعد از انجام بررسی‌های لازم در این حوزه، نوبت این می‌رسد که در رابطه با ویژگی‌های یک وکیل خوب به صورت دقیق‌تر صحبت کنیم:

وکیل خوب، همیشه اطلاعات خود را بروز می‌کند!

قوانین و مقررات مانند هر چیز دیگری که در این جهان با آن سر و کار داریم به خاطر رشد و پیشرفت، همواره در حال تغییر است. یک وکیل حرفه‌ای و کار کشته سعی می‌کند همیشه با پیدا کردن اطلاعات در مورد قوانین و مقررات، اطلاعات خود را بروز کند تا در پرونده‌هایی که می‌خواهد بر روی آن‌ها کار کند، مشکلی وجود نداشته باشد.

وکیل شما، حافظ و نگهدار اسرار و رازهای شماست

وکیلی که قصد دارد کارهای قضایی و حقوقی شما را پیش ببرد، نمی‌تواند کسی باشد که توانایی کنترل زبان خود را ندارد! وکیل شما امین‌ترین و رازدارترین فردی است که باید بشناسید. شما برای پیشبرد اهداف حقوقی خود مجبورید که همه اطلاعات را در اختیار وکیل خود بزارید و این وکیل شماست که بر این اساس باید راهکارهای قانونی را در اختیار شما قرار دهد.

عدم دادن وعده و وعید برای حل پرونده

وکیل شما هیچ وقت سعی نمی‌کند با وعده دادن شما را راضی کند، بلکه سعی می‌کند با بررسی صحیح پرونده، احتمالات را به شما گوشزد کند تا مشکلی برای شما در طول فرایند پروژه پیش نیاید. هرچقدر که یک وکیل با شما صادق‌تر و شفاف‌تر راجع به آینده صحبت کند، آمادگی شما هم بیشتر خواهد بود.

اگر مجبور شدید که به هر حال با یک ناکامی یا شکست روبرو شوید، بدون شک داشتن اطلاع از احتمال وقوع این موضوع، می‌تواند در فراهم کردن شرایط به شما کمک کند، اما در نکته مقابل شنیدن وعده و بلوف، می‌تواند تنها شما را به صورت دروغین امیدوار کند.

کمک گرفتن از تجربه دیگران و کمک به قاضی دادگاه

یک وکیل پایه یک حرفه‌ای برای این که مشکلات حقوقی شما را برطرف کند، سعی می‌کند نهایت همکاری را با قاضی شما داشته باشد تا ابهامات پرونده روشن شود. همچنین اگر نیاز باشد از تجربه افراد خبره‌تر در این حوزه کمک می‌گیرد. متأسفانه وکیل‌های جوان و کم تجربه به واسطه غرور و عدم آگاهی چنین کارهایی انجام نمی‌دهند که ضررش را موکل خواهد کرد.

وجود حداقل چند تخصص به صورت کامل

وکیل پایه یک که قصد انتخاب او را دارید، شخصی است که حداقل در یک یا چند موضوع تخصصی مثل پزشکی، مالی و ... تخصص دارد و تنها در این زمینه‌ها پرونده قبول می‌کند. تخصص گرایی در مسائل قضایی و حقوقی موضوعی است که اگر به آن توجه کافی نداشته باشید، می‌تواند برای شما مشکلات زیادی بوجود آورد.

داشتن فن بیان و قلمی روان، ویژگی ذاتی یک وکیل حرفه‌ای

وکیل برای دفاع از شما و رسیدگی به اظهارات دادگاه نیازمند این است که قلمی روان و فن بیانی قوی داشته باشد. در انتخاب وکیل حتماً دقت داشته باشید که این مسئله و دیگر ویژگی‌ها را باید بررسی کنید تا یک وکیل خبره پیدا کنید.

دریافت خدمات حقوقی از یک مؤسسه معتبر 

خدمات حقوقی

گروه وکلای کیفری ژیوار با توجه به سابقه طولانی خود در زمینه فعالیت قضایی به صورت انحصاری در حوزه دعاوی کیفری و امور جزایی فعالیت می‌کند. این مؤسسه برای تمامی موکلان خود این موضوع را در نظر دارد که تنها فرد یا افرادی را انتخاب کند که از نظر پتانسیل و مهارت در این زمینه می‌توانند به آن‌ها کمک کنند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه مراجعه کرده و با ارسال یک درخواست برای دریافت خدمات حقوقی و مشاوره در این زمینه، وارد فرایند حل مشکلات خود شوید. نظر شما در رابطه با دریافت خدمات حقوقی از یک مؤسسه معتبر چیست؟ در بخش مربوطه، تجربیات خود را با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.