عوامل تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما

عوامل موثر در تعیین قیمت بلیط هواپیما

اگر مرتبا قیمت بلیط‌ برای سفر با هواپیما را چک می‌کنید؛ حتما متوجه تغییر قیمت‌های ناگهانی شده‌اید. به‌ طور کلی عوامل ثابت و متغیری در تعیین این قیمت تاثیر دارد که به شرح زیر است.

خرید بلیط در مناسبت‌های خاص

اینکه شما بلیط را برای روزهای معمولی بخواهید یا تعطیلات رسمی و مناسبت‌هایی مانند ایام نوروز یا ولادت‌ ائمه، تاثیر زیادی در قیمت نهایی بلیط دارد. اگر در این روزها سری به وب‌سایت های معتبر بزنید حتما متوجه این موضوع خواهید شد. به ‌عنوان مثال؛ برای ولادت یا شهادت امام رضا سفر هوایی به مشهد بسیار زیاد است. بنابراین قیمت بلیط نیز بالا می‌رود.

کلاس پروازی و نوع هواپیما

امروزه ۲۲ شرکت هواپیمایی در ایران وجود دارد که برخی از آنها مسیرهای پروازی زیادی را پوشش می‌دهند. اگر ایرلاین‌های شناخته شده‌ای مانند ماهان، آسمان یا ایران ایر را برای سفر انتخاب کنید؛ طبیعتا قیمت بلیط هواپیما بیشتر می‌شود.

دلیل این موضوع معروف بودن ایرلاین‌ها و تقاضای بیشتر برای خرید بلیط آنها است. وقتی بلیط شرکت خیلی زود به اتمام می‌رسد؛ قطعا قیمت بیشتری برای آن تعیین می‌کنند. در این شرایط شرکت‌های معمولی برای جذب افراد، قیمت کم‌تری را برای سفرهای پروازی در نظر می‌گیرند. پس اگر به ‌دنبال سفری با کمترین هزینه هستید بهتر است انواع کلاس پروازی  را بشناسید.

انواع کلاس پروازی

نوع بلیط هواپیما

دو نوع بلیط هواپیما وجود دارد که عبارتند از چارتر و سیستمی. اینکه کدام گزینه را انتخاب کنید در قیمت بلیط هواپیما تاثیر زیادی دارد. اگر به سایت‌های رزرو بلیط هواپیما مراجعه کنید؛ امکان خرید بلیط به‌ صورت سیستمی یا چارتر برای شما فراهم می‌شود. با خرید بلیط چارتر می‌توانید هزینه کم‌تری را برای سفر هوایی خود پرداخت کنید.

ساعت و روز پرواز

از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت بلیط هواپیما می‌توان به روز و ساعت پرواز اشاره کرد. معمولا افراد شاغل مجبور هستند آخر هفته را برای سفر انتخاب کنند. به ‌دلیل شلوغی در این زمان، معمولا قیمت نیز بالا می‌رود. برای داشتن سفری کم‌هزینه، بهتر است بلیط خود را برای اواسط هفته مثلا دوشنبه یا سه‌شنبه تهیه کنید. همچنین برای زمان آن نیز می‌توانید اول صبح یا اواخر روز را در نظر بگیرید.

بلیط لحظه آخری

یکی از عوامل موثر در خرید بلیط، زمان تهیه آن است. اگر بخواهید قبل از سفر برنامه‌ریزی کاملی داشته باشید؛ باید بلیط خود را از قبل و با قیمت مشخص‌شده خریداری کنید. اما در صورتی که سفر فوری پیش آمده یا اهل برنامه‌ریزی نیستید و تنها قرار است به مقصد برسید؛ خرید بلیط لحظه‌ آخری می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تاثیر زیادی داشته باشد.

این بلیط معمولا خیلی دیر در دسترس افراد قرار داده می‌شود و قیمت بلیط هواپیما در این شکل نیز نسبت به بلیط‌های از قبل خریداری‌شده خیلی کم‌تر است.

بهترین راه خرید بلیط هواپیما

امروزه خرید بلیط هواپیما از طریق وب‌سایت‌های آنلاین مانند flytoday ,alibaba و pateh.com به ‌راحتی انجام می‌شود. شما با چک کردن وب‌سایتی مانند پته می‌توانید قیمت‌های آن را بررسی کرده و با مقایسه و بررسی کامل اقدام به رزرو بلیط کنید.

قیمت بلیط هواپیما در وبسایت پته برای رفاه مشتریان، معمولا از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و از پروازهای داخلی و خارجی نیز پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

اگر به ‌دنبال رزرو بلیط هواپیما هستید و در زمان‌های مختلف با قیمت‌های متغیر روبه‌رو می‌شوید؛ بهتر است با عوامل تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما آشنایی لازم را پیدا کنید. تهیه بلیط در مناسبت‌های خاص و روزهای تعطیل به‌دلیل ازدیاد تقاضا در آن زمان با افزایش قیمت همراه است.

همچنین برای روزهای آخر هفته و در زمان‌های پر رفت‌وآمد این مبلغ بیشتر می‌شود. برای کاهش هزینه بهتر است برای روزهای معمولی و وسط هفته بلیط تهیه کنید. مورد دیگری که تاثیر زیادی بر مبلغ بلیط دارد، کلاس پروازی و ایرلاین انتخاب‌شده است. شرکت‌های پرتقاضا بلیط گران‌تری را در اختیار افراد قرار می‌دهند. 

همچنین مواردی مانند نوع بلیط که می‌تواند چارتر یا سیستمی باشد یا تهیه بلیط لحظه آخری، تعیین کننده قیمت نهایی قابل پرداخت هستند.

برای خرید مطمئن بلیط هواپیما با ارزانترین قیمت در لحظه سایت پته میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.