قیمت هتل در مشهد نزدیک حرم چقدر است؟

شهر مشهد با داشتن حرم امام رضا (ع)، هر ساله میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر است. به دلیل وجود حرم امام هشتم و جذابیت‌های توریستی فراوان، این شهر جزو مقاصد پربازدید در کشور محسوب می‌شود. با وجود به اینکه اکثر مسافران برای زیارت حرم به این شهر سفر می‌کنند، قیمت هتل در مشهد بسیار پُر سرچ است. در این مطلب، به بررسی عوامل تعیین کننده قیمت هتل در مشهد نزدیک حرم پرداخته و درباره هتل قصر بین المللی مشهد یکی از هتل‌های نزدیک به حرم امام رضا صحبت کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

عوامل تعیین کننده قیمت هتل در مشهد نزدیک حرم

برخی از هتل‌های نزدیک حرم در مشهد، با توجه به این که در یک منطقه پربازدید قرار دارند، قیمت‌های بالایی را در پذیرش مهمانان خود ارائه می‌دهند. در کل تعیین قیمت هتل در مشهد نزدیک حرم، به عوامل مختلفی بستگی دارد که نمونه آنها محل موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری هتل، سطح رفاه و خدمات ارائه شده در هتل، فصل توریستی، امکانات و خدماتی که آن هتل ارائه می‌دهد، است.

در این بخش، به بررسی معیارهای تعیین کننده قیمت هتل در مشهد نزدیک حرم پرداخته می‌شود. برای مثال یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت هتل، محل قرارگیری آن است. هتل‌هایی که در فاصله کمتری از حرم امام هشتم قرار دارند، قیمت‌های بالاتری نسبت به هتل‌هایی دارند که در فاصله بیشتری واقع شده‌اند.

همچنین سطح رفاه و امکانات هتل، تاثیر بسیاری در قیمت هتل دارد. هتل‌های ۵ ستاره، با داشتن امکانات و خدمات بالاتر، قیمت‌های بالاتری نسبت به هتل‌های ۳ و ۴ ستاره این شهر دارند. توجه داشته باشید در فصول پربازدید، قیمت هتل در مشهد نزدیک حرم به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال در برخی از ایام مانند عید نوروز، محرم و صفر در ماه هجری شمسی و... هزینه رزرو بالاتر بوده و این ایام جزء فصول پربازدید مشهد قرار دارد! بنابراین قیمت هتل‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

هتل‌هایی که امکانات و خدمات بیشتری را به مهمانانشان ارائه می‌دهند، قیمت‌های بیشتری نیز دارند. به عنوان مثال، هتل‌هایی که با استخر، سونا، جکوزی، سالن‌های کنفرانس و... مجهز هستند، قیمت‌های بالاتری نسبت به سایر هتل‌ها دارند. با این حال، باید گفت که هتل‌های مشهد با سطح رفاه و خدمات بالاتر به صورت معمول قیمت‌های بیشتری دارند و در فصول پربازدید، افزایش قیمت چشمگیر است.

هتل قصر مشهد

هتل قصر مشهد

هنگامی که قیمت هتل در مشهد نزدیک حرم را بررسی می‌کنید باید توجه داشته باشید که یکی از بهترین ‌هتل‌ها برای اقامت، هتل قصر مشهد است. هتل بین المللی قصر، یکی از مشهورترین و با سابقه‌ترین هتل‌های پنج ستاره شهر مشهد است. این هتل در خیابان امام رضا واقع شده و با فاصله‌ای کمتر از ۵ دقیقه پیاده با بارگاه ملکوتی امام هشتم قرار دارد.

هتل قصر در سال ۱۳۵۶ افتتاح گردید و در سال ۱۳۹۶ بازسازی شده است. این هتل با ۱۲ طبقه بنا و ۲۲۰ باب اتاق و سوئیت‌های مدرن، مجهز به تمامی امکانات رفاهی و استاندارد روز دنیاست. واحدهای اقامتی گوناگونی این هتل نیز شامل اتاق یک تخته با ظرفیت ۱ نفر، اتاق دو تخته دبل کلاسیک با ظرفیت ۲ نفر و امکان ۱ نفر اضافه، اتاق دو تخته دبل ویژه با ظرفیت ۲ نفر و امکان ۱ نفر اضافه،  سوئیت پرزیدنت رویال با ظرفیت ۲ نفر و امکان ۱ نفر اضافه، همراه با جکوزی، میز کار و وان است.

همچنین این هتل مجلل دارای اتاق‌هایی نظیر اتاق دو تخته دبل پاناروما با ظرفیت ۲ نفر، آپارتمان یک خوابه رویال برای دو نفر با ظرفیت ۲ نفر، همراه با جکوزی و وان، سوئیت هانی مون (ماه عسل) با ظرفیت ۲ نفر، همراه با جکوزی و وان، اتاق دو تخته دبل رویال لاکچری با ظرفیت ۲ نفر، اتاق دو تخته دبل قاجار با ظرفیت ۲ نفر، اتاق دو تخته دبل هخامنش با ظرفیت ۲ نفر، آپارتمان یک خوابه برای دو نفر، اتاق دو تخته پرزیدنت، اتاق هانی مون رمانتیک برای دو نفر و اتاق دو تخته دبل استاندارد است.

هتل بین المللی قصر با استفاده از سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی، برای راحتی مهمانان خود در تمام فصول سال اقدام به گرم کردن و خنک کردن اتاق‌های خود می‌نماید. همچنین این هتل با تجهیزات ایمنی و امنیتی مانند سیستم اطفاء حریق، پاور سوئیچ، صندوق امانات و کارت هوشمند اتاق، امنیت مهمانان را تضمین می‌کند.

واحدهای اقامتی هتل قصر مشهد به شکلی طراحی شده‌اند که با توجه به نیازهای مختلف مهمانان، اقدام به فراهم کردن امکانات متفاوت نموده‌اند. در همه اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل، میز آرایش، میز و صندلی، جا لباسی، مبلمان، آباژور و کف پوش موکت قرار داده شده است. علاوه بر این سشوار و دمپائی نیز برای راحتی مهمانان در اختیار قرار گرفته‌اند.

با توجه به نیاز مهمانان، هتل قصر مشهد امکاناتی مانند مینی بار با هزینه، کتری برقی، یخچال، چای کیسه ای و آب معدنی رایگان را فراهم کرده است. همچنین در تمام اتاق‌ها و سوئیت‌ها، شبکه فیلم داخلی، تلفن، تلویزیون و حمام با حوله حمام، دمپائی در حمام، سرویس فرنگی و پنجره دوجداره نیز قرار داده شده است.

هتل هما یک مشهد

هتل هما یک مشهد

اگر قیمت هتل در مشهد نزدیک حرم برایتان بسیار مهم است و دوست دارید در یکی از بهترین هتل‌های این شهر اقامت کنید هتل هما یک، گزینه ایده‌آلی است. هتل هما ۱ مشهد یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های پنج ستاره شهر بوده که در سال ۱۳۵۲ با نام هتل‌ هایت تاسیس شده است. این هتل در سال ۱۳۹۶ با هدف ارتقاء سطح کیفی امکانات و خدمات، بازسازی شده است.

هتل هما ۱، دارای چندین فاز از جمله ساختمان اصلی، ویلایی و آپارتمان است و مجموعاً دارای ۱۳۵ واحد اقامتی است. یکی از مزیت‌های هتل هما ۱ محوطه‌ی سرسبز و دلپذیر آن بوده که به همراه رستوران و پیست دوچرخه‌سواری و تنیس، برای مهمانان فراهم شده است. هتل هما مشهد در فاز آپارتمانی، فاقد آسانسور بوده و دارای سه طبقه است. همچنین فاز ویلایی و فاز آپارتمانی هتل، از ساختمان اصلی حدوداً ۲۵۰ متر فاصله دارند.

از ویژگی‌های دیگر هتل هما مشهد، موقعیت بسیار مناسب آن در نزدیکی حرم امام رضا (ع) است. با این حال به دلیل ساختار قدیمی برخی اتاق‌ها در هتل هما ۱ نیاز به بازسازی دارند. همچنین برخی مهمانان به دلیل عدم وجود آسانسور در برخی از فازهای هتل، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند. به طور کلی هتل هما ۱ با توجه به موقعیت مناسب، امکانات خوب و معروف بودن در مشهد، یک گزینه مناسب برای اقامت در این شهر مقدس به شمار می‌آید.

هتل-مشهد

جمع‌بندی

در مشهد، شهری که بخش عظیمی از توریست‌های ایرانی و خارجی را به خود جذب می‌کند، بسیاری از مسافران به دنبال هتل‌هایی نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع) هستند. قیمت هتل‌هایی که در نزدیکی حرم واقع هستند، متفاوت است و بسته به سطح امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، فرق دارد.

برای مثال یک هتل پنج ستاره در نزدیکی حرم با قیمتی حدود یک تا پنج میلیون تومان در شب در دسترس است. به همین ترتیب، هتل‌های چهار و سه ستاره نیز با قیمتی کمتر از هتل‌های پنج ستاره در دسترس هستند. با توجه به تنوع قیمت هتل در مشهد نزدیک حرم مسافران می‌توانند با بررسی و مقایسه آنها، هتل مناسب خود را برای اقامت پیدا کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.