شهرهای شمال و سراسر ایران برای سفر و اجاره ویلا در پاییز

شهرهای بسیاری در ایران وجود دارند که در این فصل، دارای آب‌وهوای معتدلی هستند و شما می‌توانید یک شهرگردی عالی را در این شهرها تجربه کنید. با ما همراه باشید تا بهترین مناطق برای سفر در پاییز را به شما معرفی کنیم.

شهرهای زیبای مرکزی برای سفر

فصل پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای مسافرت به شهرهای مرکزی ایران است. در متن ذیل 3 مورد از زیباترین شهرهای مرکزی، برای مسافرت در فصل پاییز را معرفی می‌کنیم:

بهشت‌های پاییزی در اصفهان

اصفهان یکی از وسیع‌ترین شهرهای ایران است که به دلیل وسعتش، آن را نصف جهان می‌نامند. یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در پاییز، چهارباغ عباسی است. این باغ، با درخت‌های چنار پوشیده شده است و در پاییز، تصویری زیبا را همانند یک تابلوی نقاشی به تصویر می‌کشد. مکان‌های جذاب دیگری مانند: عمارت هشت‌بهشت، کاخ چهل‌ستون و میدان نقش‌جهان و... در این فصل بسیار چشم‌نواز هستند.

شیراز شهر شعر و ادب

شیراز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است که اگر در فصل پاییز به آن سفر کنید، می‌توانید نظاره‌گر جذابیت‌های آن باشید. یکی از مناظر دیدنی شیراز در فصل پاییز، باغ نارنجستان قوام است. این باغ به دلیل داشتن درختانی متنوع، به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی شیراز شناخته می‌شود.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر در فصل پاییز می‌توان به: سعدیه، خانه شاپوری، مسجد نصیرالملک، باغ ارم اشاره نمود. شما می‌توانید با اجاره سوئیت در شیراز، خاطره‌ای به‌یادماندنی در تک‌تک مکان هی دیدنی آن داشته باشید.

کاشان شهر بناهای تاریخی

کاشان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مرکزی کشور است که دیدن تنوع آثار تاریخی برجای‌مانده از دوره‌های مختلف، برای هر بیننده‌ای جالب و حیرت‌آور خواهد بود. هزاران اثر تاریخی در این شهر زیبا وجود دارند که شما می‌توانید در فصل پاییز از آن‌ها دیدن کنید.

سفری به‌یادماندنی با اجاره ویلا در شمال

سفر به شهرهای شمالی در هر فصل، زیبایی‌ها و جذابیت‌های خودش را دارد به‌گونه‌ای که می‌تواند، هر گردشگری را مسحور خود کند. در این بخش به معرفی ۳ شهر شگفت‌انگیز شمالی برای مسافرت در پاییز می‌پردازیم:

مناطق گردشگری گیلان

گیلان، یکی از شهرهایی است که هر فصل از آن حرفی برای گفتن دارد. دیدن ییلاقات ماسال در فصل پاییز، فرصتی عالی را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که عاشق، بودن در ارتفاع در میان ابرها هستند. گردشگران می‌توانند با اجاره ویلا در ماسال، تجربه‌ای ناب و لحظاتی فراموش‌نشدنی را با دیدن درختان قرمز و نارنجی آن در کوهپایه‌های تالش در خاطرات خود ثبت کنند. از دیگر مناطق گردشگری گیلان می‌توان به: قلعه‌رودخان، دریاچه ویستان بره سر، ماسوله اشاره کرد.

جاهای جذاب دیدنی مازندران

اجاره ویلا در شمال در فصل پاییز، کم‌هزینه‌ترین سفر را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ زیرا گردشگران در این فصل کمتر مسافرت می‌کنند. یکی از شهرهای زیبای شمال، مازندران است که دریاچه چورت، زیباترین جاذبه دیدنی آن به‌حساب می‌آید. این دریاچه، حدود ۷۰ سال پیش به دلیل زمین‌لرزه‌ای که باعث بسته‌شدن مسیر چشمه‌ای که کنار دریاچه قرار دارد، به وجود آمده است.

شما می‌توانید مناظر مسحور کننده درختان غرق شده باقی‌مانده در دریاچه را از نزدیک تماشا کنید. از دیگر جاهای جذاب مازندران می‌توان به: مرداب رنگی هسل، سرزمین لفور، روستای کوهستانی ناندل اشاره کرد.

گلستان مهد زیبایی‌های ایران

با سفر به گلستان در فصل پاییز، شما قادر به لمس تمام زیبایی‌های آن خواهید بود. شما می‌توانید در جنگل النگدره مازندران، نظاره‌گر بیشترین تعداد رنگ‌های پاییزی باشید. پیاده‌روی در مسیر چوبی این جنگل، حس خوب قدم‌زدن را برای شما چند برابر خواهد کرد. اگر در پاییز به این شهر زیبا سفر کردید، حتماً دیدن آبشار شیرآباد، پارک هزارپیچ، چشمه گل رامیان را از دست ندهید.

در سفر به جنوب از چه جاهایی دیدن کنیم

 پاییز بهترین فصل برای سفر به جنوب است؛ زیرا گردشگران آب‌وهوای خنکی را در این منطقه احساس می‌کنند. در این بخش به معرفی جاذبه‌های گردشگری کیش و قشم در فصل پاییز می‌پردازیم:

جاذبه‌های دیدنی کیش

سفر به کیش در پاییز می‌تواند شگفتی‌های بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید با اجاره سوئیت در کیش، با خاطری آسوده از تمام جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید. تماشای کشتی یونانی در کنار غروب آفتاب، خاطره‌ای به‌یادماندنی را در گنجینه خاطرات شما ثبت خواهد کرد. تله‌کابین میکامال، شهربازی هایلند، شهر حریره، روستای باغو از دیگر جاهای دیدنی پاییزی کیش هستند که نباید، تماشای آن‌ها را از دست بدهید.

قشم سرزمین عجایب هفت‌گانه

یکی از فصل‌هایی که اکثر مسافران برای سفر به قشم منتظرش می‌مانند تا از تفریحات این جزیره زیبا لذت ببرند، پاییز است. دیدن جاذبه‌های توریستی در این فصل، جذابیت ویژه‌ای را برای گردشگران دارد. یکی از جاذبه‌های توریستی کیش که شما می‌توانید در آن نظاره‌گر دلفین‌های بازیگوش، نخلستان‌ها و حیات‌وحش جذاب آن باشید، جزیره هنگام است. تنگه چاهکوه، روستای لافت، ژئوپارک قشم از جمله جاهای دیدنی قشم هستند که نباید از دیدن آن‌ها غافل شوید.

در این نگارش به شرح بهترین مناطق برای سفر و اجاره ویلا در پاییز پرداختیم، شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود هر یک شهرها را انتخاب کنید و با سفر به آن نظاره‌گر جاذبه‌هایش باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.