شهرستان خرمدره مشکل کمبود زمین مسکونی دارد/ عدم توسعه بافت شهری منجر به بالا رفتن قیمت خرید و اجاره مسکن شده است

دکتر مجید شجاعی، کارشناس ارشد امور سیاسی و اقتصادی اهل شهرستان خرمدره با اشاره به مشکلات مسکن این شهرستان، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان خرمدره محدودیت زمین‌های مسکونی است، کاربری اغلب زمین‌های خرمدره کشاورزی است و نیاز به بازنگری دارد چراکه جمعیت این شهرستان افزایش پیدا کرده و نیاز به ساخت مسکن دارد.

وی افزود: عدم توسعه بافت مسکونی در شهرستان خرمدره از طرفی موجب افزایش سرسام آور قیمت زمین و مسکن شده و از طرفی موجب افزایش ساخت و ساز‌های غیر اصولی و نا‌ ایمن گردیده است. مسکن و سرپناه اولویت بالاتری نسبت به کشاورزی دارد و بسیاری از اراضی خرمدره که امکان تغییر کاربری دارند در حال حاضر هیچ‌گونه کشاورزی صورت نمی‌گیرد و می‌توان با تسریع در روند قانونی این مشکل را حل کرد.

مجید شجاعی ادامه داد: خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شهرستان خرمدره نیز مشکل مسکن دارند که نیازمند است هرچه سریع‌تر دولت در این زمینه اقدام کند، ساخت مسکن برای معلولان و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی می‌بایست به صورت ویلایی و یا در طبقات همکف با تجهیزات حرکتی همراه باشد. بنیاد مستضعفان شهرستان خرمدره تلاش‌های خوبی برای ساخت مسکن داشته ولی نیازمند این هستیم که در زمینه ساخت مسکن برای معلولان حرکتی و اقشار آسیب پذیر اقدام کند.

مجید شجاعی با اشاره به وعده ساخت ۴ میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم، گفت: دولت وعده ساخت ۴ میلیون مسکن داده است، طبیعتا شهرستان خرمدره هم از این پروژه سهم خواهد داشت، دولت اگر مشکلات اراضی خرمدره از جمله زمین‌های اصناف و بافت شهری را حل کند و شرایط دریافت وام مسکن را تسهیل کند خود مردم بخشی از ساخت مسکن را آغاز خواهند کرد و قیمت زمین و مسکن و بویژه اجاره بها در این شهرستان کاهش پیدا خواهد کرد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.