کارگاه آموزشی تحول دیجیتال در صنعت آکادمی آن‌سو

رپرتاژ آگهی: در انقلاب‌های صنعتی پیشین هم، ایران عقب‌ماندگی‌هایی داشته است اما انقلاب صنعتیِ چهارم، آنقدر ساختارها را تغییر می‌دهد و به سرعت این کار را می‌کند که قادر خواهد بود یک صنعت یا یک کسب‌وکار را به کلی از بین ببرد. آماده شدن برای اجرای گام به گامِ تحول دیجیتال فقط برای بهبود راندمان یا یکپارچه‌کردن نظارت، یا داده‌محور کردن تصمیمات در صنعت نیست، بلکه برای زنده ماندن است.

کارگاه آموزشی تحول دیجیتال، یک دوره آموزشی تخصصی برای آموزش مفاهیم اصلی «تحول دیجیتال» به مدیران ارشد صنعت، مدیران کسب‌وکارهای فناورانه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مرتبط است. هدف از برگزاری این دوره نه‌ فقط آموزش، بلکه تشکیل میز گفتگویی است برای ارتباطِ موثر میان صنعت، اکوسیستم نوآوری و فناوری و دانشگاه. به همین دلیل مخاطبان این دوره از هر سه گروه هستند تا ارزش افزوده دوره آموزشی علاوه بر آموزش، تشکیل بستری برای تبادل تجربه، شناسایی چالش‌ها و راه‌حل‌ها و ارتباط موثر آینده برای پیاده‌سازی و اجرا باشد.

استراتژی‌های نوآوری و تحول دیجیتال

این کارگاه در 5 هفته، 32 ساعت آموزشی و یک رویداد 4 ساعته، و با سرفصل‌های استراتژی‌های نوآوری و تحول دیجیتال در صنعت، رهبری و معماری دیجیتال در سازمان، فناوری هوش مصنوعی در صنعت، فناوری اینترنت اشیا و بهبود فرآیندها در صنعت، فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت، زیرساخت فناوری برای تحول دیجیتال در صنعت، سناریوهای آینده تحول دیجیتال در صنعت و تحول دیجیتال و تاثیرات محیطی برگزار خواهد شد.

پیرو اهداف، شرکت‌کنندگان دوره آموزشی تحول دیجیتال آکادمی آ‌ن‌سو از چهار مزیت فوق‌العاده نیز علاوه بر آموزش برخوردار خواهند بود:

اول؛ هر جلسه از جلسات چهارگانه دوره به میزبانی یکی از بازیگران صنعت یا اکوسیستم نوآوری برگزار خواهد شد، تا شرکت‌کنندگان علاوه بر آموزش امکان بازدید و آشنایی با مختصاتِ این صنایع را نیز داشته باشند.

دوم؛ در پایان دوره یک رویداد ۴ ساعته با حضور فعالان اکوسیستم نوآوری، همزمان با رویداد اختتامیه‌ی انجمن مدیریت تکنولوژی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

سوم؛ یک بازدید داخلی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است که شامل بازدید از کل زنجیره ارزش معدن تا تولید شمش در زنجان  به میزبانی گروه صنعتی و معدنی زرین خواهد بود.

چهارم؛ شرکت در نمایشگاه «صنعت ۴» در آلمان، که موجب آشنایی شرکت‌کنندگان با آخرین دستاوردهای انقلاب صنعتی چهارم خواهد شد.  

**(طبعاً حضور در این نمایشگاه به شرط انجام و تأیید تشریفات روادید خواهد بود و هزینه آن جدا از هزینه دوره آموزشی محاسبه می‌شود)

محتوای دوره

محتوای دوره

تحول دیجیتال فقط مسئله فناوری نیست، بلکه شامل فرایندی نسبتاً طولانی، فراگیر و پیچیده است که از مدل کسب و کار تا نیروی انسانی یک شرکت را درگیر می‌کند. نتایج و تاثیراتی درون سازمانی و بیرون سازمانی دارد. می‌تواند بر محیط اطراف صنایع تاثیر بگذارد، راندمان و بهره‌وری را بهبود ببخشد و مدل تصمیم‌گیری‌های درون سازمانی را تغییر دهد. همه اینها نتایج مثبتی هستند اما مانند هر تغییر دیگری، پیچیدگی‌هایی ایجاد می‌کنند.

کارگاه تحول دیجیتال آکادمی آن‌سو، با این رویکرد طراحی شده است که به شرکت‌کنندگان -با توجه به دسته‌بندی مخاطبان- یک رویکرد کلی به همه این مسائل بدهد.

روز اول؛ به آموزش مفاهیم کلی و پایه تحول دیجیتال مربوط است. تاریخچه انقلاب‌های صنعتی، ضرورتِ تحول دیجیتال و اهمیت پرداختن به آن، شیوه‌های پیاده‌سازی و استراتژی‌های نوآوری است

روز دوم؛ به درون سازمان پرداخته می‌شود. به رهبری سازمانی در تحول دیجیتال و معماری سازمانی و تغییراتی که متوجه آن خواهد بود

روز سوم؛ به سناریوها و تاثیرات محیطی اختصاص دارد. اینکه سناریوهای تحول دیجیتال کدام است و تحول دیجیتال چه تاثیراتی بر اشتغال، جامعه، شکل زندگی و جامعه اطراف صنعت خواهد داشت.

روز چهارم؛ هدف هرچه بیشتر روشن‌کردن محیط اطراف است. تاثیر تحول دیجیتال بر محیط زیست، اقتصاد کلان، رسانه، جامعه و ارتباطات بین‌الملل اقتصادی و صنعتی. این روز با سخنرانان کلیدی متخصص در هر زمینه همراه خواهد بود و امکان پرسش و پاسخ و شبکه‌سازی برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌شود.

 دستاوردهای دوره

دستاوردهای دوره

کارگاه تحول دیجیتال آکادمی آن‌سو با این ایده طراحی شده است که اولین گام برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال درون صنعت باشد. بنابراین دستاورد اول و مهم آن ساخته‌شدن فضای مفهومی و اجرایی واقع‌گرایانه برای مدیران ارشد صنعت، مدیران کسب‌وکارهای فناورانه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دوره است. از دیگر دستاوردهای دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         آشنایی با مفاهیم و ضرورت تحول دیجیتال؛

·         یافتن راه‌حل‌های جدید مبتنی بر فناوری برای مسائل و مشکلات در صنعت؛

·         آشنایی با روش‌های پیاده‌سازی تحول دیجیتال؛

·         آشنایی با فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم؛

·         آشنایی با برنامه‌ریزی بر اساس سناریو و مدیریت عدم قطعیت‌ها؛

·         آشنایی با تاثیرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و محیط زیستی تحول دیجیتال؛

·         آشنایی با صنعت، امکان شبکه‌سازی متقابل میان اکوسیستم نوآوری و صنعت و امکان تبادل تجربه.

به گزارش روابط عمومی «گروه کسب و کارهای نوین آن» و «آکادمی آن‌سو» این دوره با همکاری گروه صنعتی و معدنی زرین، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران، انجمن مدیریت فناوری و نوآوری، اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، شرکت فناپ و شرکت صنعتی زر ماکارون در دی و بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.