معرفی هتل عباسی اصفهان

رپرتاژ آگهی: یکی از این آثار تاریخی که 300 سال قدمت دارد، هتل عباسی اصفهان است، این هتل اصفهان یکی از هتل‌های مجلل و پنج ستاره ایران و اصفهان به‌شمار می‌آید که به‌واسطه بافت تاریخی خود به یک هتل موزه تبدیل شده است. در صورتی‌که این هتل را به عنوان اقامتگاه خود برای سفر به اصفهان انتخاب کرده‌اید، بهتر است قبل از رزرو اتاق با ویژگی‌های این هتل آشنا شوید تا بتوانید اتاق مناسب با سلیقه خود را انتخاب کنید.

معرفی هتل عباسی اصفهان

در سال ۱۰۷۴ هجری شمسی شاه سلطان حسین آخرین شاه خاندان صفوی پس از ساخت مدرسه چهارباغ تصمیم به احداث یکسری موقوفات مانند باغ، مغازه، مزرعه و کاروانسرا گرفت. کاروانسرای مادر شاه از جمله این موقوفات بود که شاه آن را به مادر خود هدیه داده است.

این کاروانسرا هم مانند سایر موقوفات شاه سلطان حسین از حمله افغان‌ها در امان نماند و با ویرانی زیادی روبرو شد؛ با این حال در تمام ادوار گذشته چندین مرتبه مورد بازسازی قرار گرفت تا اینکه در سال ۱۳۳۶ به تصمیم بیمه ایران که آن زمان توسط رضا ارحام صدر مدیریت می‌شد به شکل کنونی مرمت گردید.

سرانجام این اثر تاریخی، پس از آن‌که مطابق با فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و معماری دوران صفوی، بازسازی و مرمت شد در سال ۱۳۴۵ افتتاح شد. همچنین باید خاطر نشان کرد که نام این هتل بعد از انقلاب ۵۷ از هتل شاه عباسی به هتل عباسی اصفهان تغییر کرده است.

امکانات هتل عباسی اصفهان

اگرچه ساختمان هتل عباسی اصفهان یک بنای سه طبقه‌ای ۳۰۰ ساله است اما بهتر است بدانید که در زمان بازسازی، در کنار حفظ معماری زیبا و با شکوه هنری و تاریخی آن، بهترین امکانات رفاهی را برای این هتل تدارک دیده‌اند، به گونه‌ای که هتل عباسی اصفهان در بین گردشگران به عنوان قدیمی‌ترین اقامتگاه پنج ستاره دنیا، به شهرت جهانی رسیده است.

از جمله امکانات این هتل موزه مجلل و پنج ستاره می‌توان آسانسور، اتاق چمدان، فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات، پارکینگ روباز با ظرفیت محدود، ، پارکینگ سرپوشیده، سونا و جکوزی، روم سرویس ۲۴ ساعته، خدمات پزشکی و ویلچر، سالن ورزش، سرویس ایرانی و فرنگی، ماهواره و اینترنت، صرافی، صندوق امانات، لاندری، خدمات توری، دستگاه واکس کفش، دستگاه خودپرداز و تاکسی سرویس می‌توان اشاره کرد.

هتل عباسی اصفهان

اگرچه این هتل با شکوه یکی از آثار تاریخی ایران به‌شمار می‌آید اما به دلیل اینکه با مصالح مدرن مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت از فهرست کاروانسراهای تاریخی ایران که برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو ارسال شده‌اند حذف گردید.

اتاق‌های هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان، یک ساختمان سه طبقه با 225 باب اتاق، سوئیت و آپارتمان با متراژ و طراحی‌های متفاوت است. اتاق چشم‌انداز با طراحی سبز رنگ و ساده خود و همچنین پنجره‌هایی که رو به باغ گشوده می‌شوند، برای ساکنین خود همچون یک جلوه‌گاه آرامش به‌شمار می‌آید. از دیگر اتاق‌های این هتل می‌توان به اتاق استاندارد یک تخته و دو تخته اشاره کرد که دارای تمامی امکانت رفاهی است.

هتل عباسی اگرچه قدمت 300 ساله دارد اما در زمان بازسازی هتل، اتاق و سوئیت‌های پردیس آن را به گونه‌ای طراحی و چیدمان کرده‌اند که علاوه بر حفظ اصالت با ایجاد یک فضای مدرن در دل تاریخ، فضا را برای کسانی که به سبک مدرن علاقه‌ دارند محیا کنند.

سوئیت‌های هتل عباسی اصفهان شامل سوئیت‌های معمولی، قاجار، صفوی و سبز هستند. اقامت در سوئیت‌های قاجار و صفوی مانند سفر به دل تاریخ است. در طراحی این اتاق‌ها تلفیق حیرت‌انگیزی از گچ‌بری، تشعیر، تذهیب، مقرنس و در و دیوار منقوش از سبک معماری قاجار و صفوی، استفاده شده است که به طرز خارق‌العاده‌ای زیبایی بی‌بدیل این سوئیت‌های دونفره را به دنبال داشته است.

رزرو هتل عباسی اصفهان

از دیگر اقامتگا‌های هتل عباسی می‌توان به آپارتمان‌های دو یا سه خوابه آن اشاره کرد که با نشستن در تراس این آپارتمان‌ها می‌توانید به تماشای فضای سبز و دلنشین باغ و حوض فیروزه‌ای حیاط هتل بپردازید.

امکانات تفریحی هتل عباسی اصفهان

از جمله امکانات تفریحی هتل عباسی اصفهان می‌توان به استخر، سونا (خشک و بخار)، جکوزی و سالن ماساژ اشاره کرد که بعد از یک اصفهان‌گردی شیرین و به یاد ماندنی برای رفع خستگی خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین خدمات تفریحی دیگری که هتل عباسی به مهمانان خود ارائه می‌دهد شامل خدمات تور گردی، مرکز خرید و فروشگاه و سالن بدنسازی است.

علاوه بر این هتل عباسی دارای 11 سالن با نام‌های تالار آیینه، فیروزه، سیمین، سیما، مرمر، عباسی، زرین، نقش جهان و عالی قاپو است که برای برگزاری مراسم‌هایی مانند جشن، سمینار و کنفرانس‌ها مناسب است.

رستوران‎‌های هتل عباسی اصفهان

یکی دیگر از زیبایی‌های هتل عباسی اصفهان مربوط به آینه‌کاری دیوارهای ورودی به رستوران و کافه تریا و همچنین گچ‌بری و نقاشی‌های با سبک صفوی و قاجاری دیوارهایی است که به رستوران، چایخانه‌ و کافه تریا این هتل فضای زیبا و منحصر به فردی‌ بخشیده و طبقه همکف هتل را تبدیل به مظهری برای نمایش هنر اصیل ایرانی کرده است.

رستوران چهلستون که رستوران اصلی هتل عباسی به شمار می‌آید، دارای ظرفیت 400 نفر است و در دو وعده نهار و شام با انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی از مهمانان هتل پذیرایی می‌کند. یکی دیگر از رستوران‌های این هتل، رستوران چشم‌انداز است که با ظرفیت 250 نفری بر روی بام هتل قرار دارد این رستوران دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا از شهر اصفهان است، خاطرتان باشد که تجربه سرو شام در این رستوران می‌تواند به یک خاطره به‌یادماندنی از هتل عباسی اصفهان تبدیل شود.

رزرو هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان که کهن‌ترین هتل جهان محسوب می‌شود در میان بافت تاریخی اصفهان قرار دارد. در اطراف این هتل بسیاری از جاذبه‌های گردشگری اصفهان از جمله سی و سه پل ، عمارت هشت بهشت، پل خواجو، میدان نقش جهان و بازار قیصریه قرار دارد. در صورتی‌که برای سفر به اصفهان قصد رزرو هتل را دارید، می‌توانید با استفاده از خدمات مجموعه اسنپ تریپ برای رزرو این هتل پنج ستاره اقدام کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.