بهترین نهال گردو از لحاظ باردهی و کیفیت کدام است ؟

رپرتاژ آگهی: وقتی صحبت از نهال گردو پربار و پرسود می شود نام چهار نهال گردو چندلر, فرنور, ژنوتیپ برتر, پکان آمریکایی در میان دیگر رقم نهال ها می درخشد.دلیل استقبال و محبوبیت این 4 نهال گردو می تواند ویژگی های مثبت آنها در باردهی باشد که در ادامه به نقل از نهالستان نوین گردو به بررسی دقیق خرید نهال گردو پربار می پردازیم.

چرا استقبال از خرید نهال گردو بالاست ؟

بطور کلی احداث باغ میوه پرسود و درآمد است حالا اینکه چه نهالی را انتخاب کنید میزان این سوددهی بر اساس آن افزایش می یابد.در میان تمامی ارقام نهال محبوب ترین و اقتصادی ترین آن نهال گردو است.

  • اول اینکه هر هکتار زمین با توجه به نوع نهالی که خریداری کرده اید بین ۷ تا ۱۲ تن باردهی دارد.حالا هر کیلو گردو را با این مقدار باردهی حساب کنید.بین هشتصد تا یک و نیم میلیارد سوددهی از باغات گردو در سال می باشد.

  • دوم اینکه چوب گردو ارزش بالایی داشته و از مغز آن در صنایع بسیار استفاده می شود.

برای مشاهده انواع و ارقام نهال گردو ایرانی و خارجی روی (خرید نهال گردو) کلیک کنید .

کدام نهال گردو باردهی و سوددهی بالاتری دارد؟

در حال حاضر ۴ رقم نهال گردو در میان کشاورزان و متخصصین کشاورزی بسیار محبوب و مورتایید در باردهی است.اولی ژنوتیپ برتر و بعدی نهال گردو چندلر, فرنور و پکان آمریکایی است که برای انتخاب و خرید هر کدام از اینها بایستی به یکسری شرایط کاشت و اقلیم توجه داشته باشید.در ادامه به بررسی تخصصی هر کدام از نهال گردو محبوب نام برده شده و شرایط مناسب کاشت آن می پردازیم :

نهال گردو ژنوتیپ برتر

از نهال گردو محبوب و معروف نهالستان های کشور که با اصلاحیاتی بازدهی آنها بالا رفته است نهال گردوژنوتیپ برتر می باشد.این نهال مناسب اقلیم سردسیر و کوهستانی بوده و در ارتفاعات بالا از ۱۲۰۰ تا ۲۸۰۰ متر کاشته می شود.

میزان باردهی تجاری بوده وم بین ۷ تا ۱۵ تن است.مجصولات ژنوتیپ بسیار درشت با مغز روشن و پوست کاغذی می باشد.بهترین فاصله کاشت این نهال ۴*۴ است.

نهال گردو چندلر پیوندی

نهال گردو محبوبی که سالانه بیشترین میزان کاشت و بهره وری را دارد و نژاد آن به کشور آمریکا بر می گردد گردو چندلر است.این نهال گردو در شرایط ایده آل بازدهی مطلوبی تا ۱۲ تن و بیشتر دارد.

چندلر را می توان در آب و هوای سردسیر و معتدل کاشت.مناسب ارتفاعات از ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ متر است.این نهال از لحاظ کیفیت, باردهی, مقاومت به بیماری و سرما نظیر ندارد.

نهال گردو فرنور پیوندی

سومین نهال گردو پرطرفدار و البته اولین نهال گردو مناطق کوهستانی که مقاومت عالی به شرایط اقلیمی سرد دارد نهال گردو فرنور است.کاشت فرنور در ارتفاعات بالا از ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متر مناسب است.

خصوصیات باردهی فرنور عالی بوده و از سال اول می توانید شاهد بازدهی از نهال باشید.این نهال در دسته رقم نهال های اقتصادی و پربازده است که میزان باردهی از هر درخت حدود ۷۵ کیلو و بیشتر می باشد.

نهال گردو پکان آمریکایی

اولین رقم نهال گردو مناطق گرمسیر که می تواند دما را تا حدود ۴۵ درجه سانتی گراد تحمل کند بدون آنکه دچار آسیب جدی شود نهال گردو پکان آمریکایی است.این نهال از سال اول باردهی را آغاز می کند. بهترین گزینه برای مناطق گرم و خشک است.ارتفاع نهال بالاست که با هرس کردن تا حدی می توان آنرا کوتاه کرد.جزو نهال هایی است که محصولات درشت و باکیفیتی را به بار می آورد.

مغز گردو پر و نسبت مغز به پوست ۹۰ درصد می باشد.این نهال تا ۱۰۰ سال عمر اقتصادی بلند مدت دارد.جهت مشاهده مشخصات و خرید نهال گردو پکان آمریکایی روی لینک زیر کلیک کنید.

https://gerdo.pro/product/american-pecan-seedlings/

توجه به نکات کاشت و تاثیر در افزایش باردهی نهال

بعد از اینکه بهترین رقم نهال گردو را انتخاب کردید این انتهای راه نیست و باید تمامی فاکتورهای مهم کاشت درخت گردو را در نظر بگیرید و به خوبی لحاظ کنید تا شاهد عملکرد مطلوبی از درختان خود باشید.چند مورد از فاکتورهای مهم در افزایش بازدهی نهال گردو :

  • در نظر گرفتن شرایط اقلیمی

حتما با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه کاشت خود و ارتفاع از سطح دریا و میزان دما و رطوبت نهال گردو مناسب کاشت را انتخاب و خریداری نمایید.

  • آبیاری درخت گردو

آبیاری جزو مهم ترین پارامترها در افزایش باردهی و کیفیت محصولات هستند.آبیاری در هفته یکبار و به روش قطره ای توصیه می شود.

  • خاک و کوددهی نهال

خاک حاصلخیز بهترین گزینه برای کاشت نهال گردو است.خاک لومی شنی را انتخاب نمایید و کوددهی ر فراموش نکنید.

  • فاصله کاشت نهال

برای نوررسانی بهتر به درخت و گره نخوردن شاخ و برگ ها در یکدیگر نهال گردو را در فاصله مناسبی از هم بکارید.

نهالستان نوین گردو اولین مرکز تولید و عرضه نهال در کشور

نوین گردو با سابقه ۳۵ ساله موفق به کسب رتبه برتر تولید انواع نهال های پیوندی کشت بافت و اصلاح شده و دیمی شده است.این مرکز با ارائه ضمانت نامه و شناسه معتبر به همراه گارانتی اصالت تمامی نهال ها را با تضمین قیمت و کیفیت به مشتریان عزیز تحویل می دهد.

خرید اینترنتی نهال از نهالستان نوین گردو جهت رفاه حال مشتریان عزیز با ارسال یک روزه و خرید حضوری در نهالستان کرج فراهم شده است.

سخن پایانی

دراین مطلب به معرفی بهترین نهال گردو از لحاظ باردهی و کیفیت پرداختیم.در حال حاضر به گفته نوین گردو نهال گردوهای چندلر, فرنور, ژنوتیپ برتر و پکان بیشترین میزان باردهی و کیفیت و سوددهی را در میان دیگر ارقام نهال گردو دارند که بایستی با توجه به شرایط اقلیمی منطقه کاشت خریداری و کاشته شوند.

در صورت نیاز به مشاوره و خرید نهال با شماره کارشناسان نوین گردو تماس بگیرید.

منبع : برگرفته از جدیدترین مقالات : https://gerdo.pro/blog/

شماره تماس : 09121243597

آدرس نهالستان : کرج (جهت اطلاع از آدرس دقیق به شماره بالا پیامک بدهید تا آدرس از طریق مپ ارسال شود)

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.