میکروفون یقه‌ای از گجت‌های پرطرفدار برای تولید محتوای ویدیویی است

رپرتاژ آگهی: یکی از گجت‌های پرطرفدار برای تولید محتوای ویدیویی، میکروفون یقه‌ای است. این وسیله مدل‌های متنوعی دارد و از ساخت ویدیو با گوشی تا تهیه پادکست می‌تواند شما را همراهی کند. در این مطلب شما را با جنبه‌هایی از میکروفون یقه‌ای آشنا می‌کنیم که شاید قبلا بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانستید.

میکرون یقه‌ای طیف وسیعی از نیازها را در زمینه‌های مختلف پوشش می‌دهد

میکروفون یقه‌ای را با اسامی‌دیگری مانند میکروفون کلیپسی، میکروفون گیره‌ای و میکروفون گردنی نیز می‌شناسند. این نوع میکروفون قطعه‌ای کوچک است که معمولا با استفاده از یک گیره کوچک، بر روی لباس نصب می‌شود و می‌تواند صدای افراد را با کیفیت به مراتب بیشتری نسبت به میکروفون‌های داخلی گوشی، دوربین و دیگر موارد ضبط کند. این محصول در انواع مختلف و در دسته بندی‌های میکروفون یقه‌ای بیسیم و میکروفون یقه‌ای با سیم وجود دارد که در این بین مدل‌های بی سیم به دلیل قیمت بالاتر، تنها برای تولید کننده‌های حرفه ای محتوا توصیه می‌شوند.

به طور کلی میکروفون‌های یقه‌ای با توجه به اینکه امکان نصب شدن بر روی لباس را دارند، در هر موقعیتی برای ضبط صدای شما به ویژه تولید محتوا در محیط‌های خارجی به کار گرفته می‌شوند. در ضمن شما می‌توانید میکروفون‌های یقه‌ای را با هدف برگزاری کلاس‌های آنلاین، سمینارهای تحت شبکه و همینطور گیم روم‌ها مورد استفاده قرار دهید. از طرفی قابلیت نصب بر روی گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و دوربین‌های دیجیتال ارزش خرید آن را بالاتر برده است.

دلایل زیر به شما می‌گویند که چرا باید به فکر خرید میکروفون یقه‌ای باشید

دلایل زیر به شما می‌گویند که چرا باید به فکر خرید میکروفون یقه‌ای باشید

اگر نه تنها صدا بلکه تصویر را هم ضبط و در حقیقت محتوایی ویدیویی تولید می‌کنید که اشخاص حاضر در آن بعضی اوقات نیاز دارند تا در حین صحبت، حرکت نموده و جابه­‌جا شوند، انواع میکروفون­‌های یقه‌­ای (به ویژه نوع بی ­سیم آن­‌ها) می­‌تواند بسیار کارآمد باشد. این میکروفون‌­ها اساسا با این هدف طراحی شده‌­اند که بتوان آن­‌ها را به خوبی پنهان کرد. میکروفون­‌های یقه­‌ای استاندارد معمولا صدا را به شکل ۳۶۰ درجه و از همه­ جهات دریافت می‌­کنند، اما نه در شعاع زیاد.

در بخش قبلی شما با کاربرد میکروفون یقه‌ای و اهمیت چگونگی استفاده از آن آشنا شدید. اما در شرایطی که بخواهید یک میکروفون خوب را تهیه کنید، احتمالا از خودتان می‌پرسید که چرا باید به فکر تهیه انواع میکروفون یقه‌ای باشیم؟ در ادامه این قسمت دلایل برتری برای خرید میکروفون یقه ای را در مقایسه با دیگر مدل‌های میکروفون مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1- میکروفون‌های یقه‌ای قابلیت مخفی شدن دارند

یکی از بزرگ‌ترین امتیازات میکروفون‌های یقه‌ای در مقایسه با دیگر میکروفون‌های استودیویی و رومیزی، آپشن مخفی ماندن آن‌ها است. شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید میکروفون‌های یقه‌ای را ( فارغ از نوع سیمی یا بدون سیم ) در زیر آستین، کراوات و یقه مخفی کرده و تحت هر شرایطی از آن استفاده کنید.

2- حمل و نقل میکروفون‌های یقه‌ای آسان است

از دیگر دلایل خرید میکروفون‌های یقه‌ای باید به قابل حمل بودن آن‌ها اشاره کنیم. این میکروفون‌ها به علت اندازه کوچک و سادگی اتصال تقریبا در هر مکانی می‌توانند استفاده شوند و کیفیت قابل قبول این محصولات آن را برای هر کاری( به غیر از ضبط آهنگ در سطوح حرفه‌ای) مناسب می‌کند.

3- در زمان اجرا مزاحمتی برای کاربران ندارند

نوبت به یکی دیگر از دلایل خرید میکروفون‌های یقه‌ای می‌رسد. اصولا در زمان سخنرانی کردن و یا برای نمونه استریم بازی، حرکت دست تاثیر فراوانی دارد و می‌تواند مفهوم‌رسانی یک بحث را چندین برابر کند. در همین راستا میکروفون‌های یقه‌ای مزاحمتی برای شما نداشته و با استفاده از آن‌ها می‌توانید با آزادی عمل، ویدیوهای خود را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید.

نکات استفاده از میکروفون یقه‌ای

بهترین محل برای نصب میکروفون یقه‌ای یا گردنی در فاصله حدودا 10 تا ۱۵ سانتی‌متری دهان است. نزدیک‌تر یا دورتر از این میزان، صدای مطلوب را به گوینده یا مجری و گزارشگر نخواهد داد. به خاطر داشته باشید به گونه‌ای رفتار کنید که اطراف میکروفون، صدای دیگری تولید نشود. برای نمونه اگر روی صندلی می‌نشینید، با دست به میز نزنید یا دقت کنید هنگام نشستن یا تغییر جا، جیر جیر صندلی‌تان را درنیاورید تا صداهای مزاحم در فایل صوتی نهایی ضبط نشود.

باید به مدت زمان استفاده از میکروفون یقه‌ای و شارژ آن توجه داشته باشید

1- باید به مدت زمان استفاده از میکروفون یقه‌ای و شارژ آن توجه داشته باشید

در صورتی که از میکروفون یقه‌ای بی سیم استفاده می‌کنید به مدت زمان استفاده از آن و همینطور میزان شارژ باتری آن توجه کنید تا با رخدادهایی مثل اتمام شارژ باتری میکروفون در حین ضبط صدا مواجه نشوید. تمام شدن سریع باطری در زمان اجرای همایش و سمینار می‌تواند یک چالش بسیار بزرگ باشد. همراه داشتن یک باتری آماده به کار نیز می‌تواند خیال شما را از اتفاقات بد احتمالی راحت کند.

2- برای اطمینان از صحت عملکرد می‌توانید قبل از ضبط اصلی یک تست صدا انجام بدهید

پیش از ضبط اصلی یا استفاده از میکروفون برای کاری که قصد دارید، پیشنهاد می‌کنیم که یک تست ضبط صدا انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی کار می‌کند. در ضمن استفاده از بادگیر میکروفون به ضبط بهتر صدا کمک می‌کند. هنگامی که از میکروفون استفاده نمی‌کنید، آن را در معرض دما، رطوبت و گرد و خاک قرار ندهید. از طرفی برای جلوگیری از تجمع کثیفی و گرد و غبار، هر چند مدت یک بار آن را با دستمال نرم و خشک تمیز کنید.

فلاشیران؛ مرجع خرید برترین میکروفون‌های یقه‌ای باسیم و بدون سیم

فلاشیران؛ مرجع خرید برترین میکروفون‌های یقه‌ای باسیم و بدون سیم

مجموعه فلاشیران یکی از معتبرترین آنلاین شاپ‌های کشور در زمینه عرضه انواع تجهیزات صدا مانند میکرفون‌های یقه‌ای با سیم و بدون سیم است. شما به منظور خرید برترین برندها مانند میکروفون یقه ای بویا و میکروفون رود که دارای مدل‌های مختلفی همچون میکروفون بویا مدل BY – M1 و میکروفون یقه‌ای بویا BY-M1 Pro و میکروفون یقه‌ای بی سیم Rode Wireless Go ii است، می‌توانید به وب‌سایت این فروشگاه معتبر مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.