گروه ورزش: سپاهان موفق شد در ورزشگاه آزادی یک نتیجه مساوی از استقلال بگیرد و میزبان مدعی‌اش را بعد از مدت‌ها از صدر پایین بکشد. طلایی‌پوشان اصفهانی اما پیش از آغاز این مسابقه با مشکلات شدید و عجیبی دست به گریبان بودند. محرم‌نویدکیا از قبل از زمان حرکت تیم به سمت تهران با استیماچ به مشکل برخورده بود؛ طوری که در آخرین جلسه تمرین سپاهانی‌ها با این مربی درگیری لفظی پیدا کرد.

عجیب‌تر اینکه او در تهران، تنها ساعاتی قبل از مسابقه علنا با ترکیب در نظر گرفته شده توسط سرمربی مخالفت کرد و گفت اجازه حضور تیم در زمین مسابقه را نمی‌دهد! به این ترتیب جنگ در ترکیب تیم مدافع عنوان قهرمانی به شدت جدی شده؛ چنانکه استیماچ هم بعد از بازی با استقلال، با ادبیاتی عجیب همین مساله را متذکر شد و گفت: «وضعیت چند روز گذشته مرا اسب هم نمی‌توانست تحمل کند!» حتما می‌دانید محرم ابتدای فصل با فرکی‌دچار مشکل شد و بدون اینکه جواب کسی را بدهد از حضور در تمرینات خودداری کرد. هواداران سپاهان به همین بهانه عرصه را بر مربی موفقی که فصل گذشته برای‌شان قهرمانی به دست آورده بود تنگ کردند و در مسابقات تیم‌شان با تصاویر نویدکیا روی سکو حاضر شدند. محرم آمد و فرکی رفت، اما آب از آب تکان نخورد. سپاهان با استیماچ هم جام حذفی را از دست داد و هم در لیگ قهرمانان آسیا در آستانه حذف از مرحله گروهی قرار گرفته است. حالا دوباره محرم به پروپای سرمربی می‌پیچد و برای خودش قدرت‌نمایی می‌کند. فارغ از اینکه چنین رفتارهایی در همه جای دنیا مذموم است و حتی لیونل مسی هم نمی‌تواند برای کادرفنی شاخ و شانه بکشد، نکته جالب اینجاست که محرم از نظر فنی نیز به هیچ وجه فصل خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و شاید بهتر باشد قبل از سرمربی، خودش را به‌خاطر ناکامی‌های سپاهان ملامت کند.

آمار ضعیف محرم

آمار کاپیتان سپاهان، به هیچ وجه از او دفاع نمی‌کند. نویدکیا که بعد از هفته‌ها قهر با فرکی و خانه‌نشینی به تمرینات سپاهان برگشته بود، در فاصله هفته‌های نهم تا دوازدهم ۴بازی برای سپاهان انجام داد که حاصل آن، کسب ۵امتیاز بود. محرم سپس در بازی با راه‌آهن به ترکیب برگشت که این دیدار هم با تساوی بدون گل به پایان رسید و تنها یک امتیاز برای طلایی‌پوشان به همراه داشت. پررنگ‌ترین حضور نویدکیا در میادین در فصل جاری، مربوط به فاصله بین هفته‌های شانزدهم تا نوزدهم می‌شود که او در چهار مسابقه پیاپی در ترکیب اصلی سپاهان به زمین رفته، اما شاگردان استیماچ در این مسابقات تنها ۳امتیاز به دست آورده‌اند که آماری وحشتناک است. کاپیتان اصفهانی‌ها همچنین هفته‌های بیست‌ویکم و بیست‌ودوم هم در دو بازی متوالی برای سپاهان بازی کرده که حاصلش یک مساوی و یک باخت و به دست آمدن یک امتیاز بوده است. به این ترتیب در ۱۱مسابقه‌ای که این فصل نویدکیا برای سپاهان انجام داده، طلایی‌پوشان تنها یک پیروزی به دست آورده‌اند و مجموع امتیازات‌شان به عدد۱۰ رسیده است. هافبک باسابقه سپاهان در دیدارهایی که در زمین حاضر بوده، میانگین امتیازی «۰/ ۹۰» را به ثبت رسانده که به راحتی می‌تواند معدل سقوط باشد. خوب شد سپاهان اوایل فصل در غیاب نویدکیا تعدادی امتیاز جمع کرد، وگرنه اگر قرار بود آنها این میانگین۰/ ۹۰ را در همه بازی‌های این فصل حفظ کنند، الان با ۲۱امتیاز همسایه سیاه‌جامگان بودند و با همه وجود خطر سقوط را حس می‌کردند!

دستمزد عجیب نویدکیا

راجع‌به دستمزد محرم در لیگ پانزدهم، مسائل ضد و نقیض زیادی به گوش می‌رسد. با این وجود در سایت سازمان لیگ درج شده که نویدکیا به ازای هر بازی حضور در زمین ۴۵میلیون تومان دستمزد از سپاهان خواهد گرفت. اگر برای این حضور، کف زمانی تعیین نشده باشد، کاپیتان طلایی‌پوشان تا الان ۱۱ تا از این ۴۵میلیون تومان‌ها گرفته که کلا می‌شود ۴۹۵میلیون تومان! به عبارت دیگر هافبک نیم میلیاردی سپاهان تا اینجای فصل از نظر فنی و انضباطی به هیچ‌وجه کارنامه قابل قبولی نداشته است.