عملیات فرار از بحران؟

مسابقات هفته سوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور از فردا آغاز می‌شود. استقلال روز جمعه در ورزشگاه آزادی با نفت آبادان مصاف می‌دهد و پرسپولیس روز شنبه در تبریز به مصاف گسترش فولاد می‌رود.

منصوریان در جست‌وجوی اولین پیروزی

دو بازی و تنها یک امتیاز؛ هیچ‌کس انتظار چنین شروع ضعیفی را از استقلال منصوریان نداشت. آبی‌ها در مسابقه نخست با خوش‌شانسی از نفت یک امتیاز گرفتند و در بازی دوم برابر استقلال خوزستان تن به شکست دادند. علیمنصور فعلا در وضعیت بدی قرار گرفته، اما او می‌تواند خوشحال باشد که در فاصله رسیدن به دربی تهران در هفته ششم، او آسان‌ترین بازی‌های ممکن را پیش‌رو خواهد داشت. استقلال در سه هفته آینده به ترتیب باید با سه تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر مصاف بدهد؛ ابتدا نفت آبادان که همین فردا میهمان استقلال است، سپس پیکان که در ورزشگاه تختی از آبی‌ها میزبانی خواهد کرد و در نهایت ماشین‌سازی تبریز که قبل از دربی برای مصاف با تیم منصوریان پا به ورزشگاه آزادی خواهد گذاشت.

فعلا اما منصوریان باید روی بازی با نفت آبادان و کسب اولین سه امتیاز فصل تمرکز کند. این مسابقه اولین دیدار خانگی استقلال با حضور هوادارانش است. شاگردان منصوریان در شروع لیگ شانزدهم از داشتن تماشاگر محروم بودند و اکنون باید دید بازیکنان استقلال با حضور هواداران می‌توانند به اولین برد خود در لیگ شانزدهم برسند یا اینکه همچنان در حسرت برد باقی خواهد ماند؟ در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها و کارشناسان انتقادهای تندی از منصوریان انجام دادند و از مربیگری او ایرادهای فراوانی گرفته‌اند؛ اکنون زمان آن است که سرمربی استقلال در میدان پاسخگوی انتقادها باشد. نفت آبادان هم در دو دیدار گذشته‌اش نه شکست خورده و نه پیروز شده است. نفت حتی گلی هم نزده و گلی دریافت نکرده است. به نظر می‌رسد این تیم برای نباختن و گرفتن یک امتیاز به ورزشگاه آزادی می‌آید و باید دید استقلال مقابل تیمی کاملا دفاعی چگونه بازی خواهد کرد و می‌تواند از دفاع فشرده و اتوبوسی صنعت نفت عبور کند یا نه؟ استقلال با فتح سه امتیاز بازی با نفت می‌تواند خود را به میانه‌های جدول برساند و از این وضعیت رها شود.

تنش در اصفهان بالا می‌گیرد؟

ذوب‌آهن که در دو فصل گذشته قهرمان جام حذفی شده و امسال هم یکی از نمایندگان ایران در آسیا خواهد بود، از دو بازی اولش در لیگ شانزدهم فقط یک امتیاز گرفته است. شرایط این باشگاه تحت تاثیر مصاحبه‌های عجیبی قرار دارد که طی چند روز گذشته سعید آذری به‌عنوان مدیرعامل و یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی علیه یکدیگر انجام داده‌اند. این‌طور به نظر می‌رسد که در صورت ادامه این شرایط، بحران در این باشگاه اصفهانی بالا بگیرد و از این حیث بازی ذوب‌آهن با فولاد خوزستان در گرمای اهواز، بسیار برای این تیم تعیین‌کننده خواهد بود. هردو تیم دقیقا مثل هم نتیجه گرفته‌اند یک مساوی یک باخت، ۳ گل زده و ۴ گل خورده حاصل تلاش فولاد و ذوب‌آهن در دو هفته ابتدایی لیگ برتر بود. نعیم سعداوی و یحیی گل‌محمدی در این مسابقه به دنبال اولین برد هستند. دو مربی که سابقه حضور در پرسپولیس و تیم ملی را هم داشته‌اند و تا حدی به خلق و خو و تفکرات فوتبالی یکدیگر آشنا هستند. فولاد خوزستان به خصوص از مساوی هفته گذشته مقابل پرسپولیس راضی به نظر می‌رسد و این می‌تواند کفه را به سود شاگردان سعداوی سنگین کند. برنامه کامل مسابقات هفته سوم به شرح زیر است:

جمعه 15 مرداد

سیاه‌جامگان............................... سایپا، ساعت ۱۹

فولاد............................... ذوب‌آهن، ساعت ۲۰:۳۰

استقلال تهران........... نفت آبادان، ساعت۲۰:۳۰

شنبه 16 مرداد

گسترش فولاد.................. پرسپولیس، ساعت۱۸

صبا.......................... ماشین‌سازی، ساعت ۱۸:۳۰

نفت تهران .......................... پدیده، ساعت ۲۰:۳۰

سپاهان......... استقلال خوزستان، ساعت۲۰:۳۰

یکشنبه 17 مرداد

تراکتورسازی................ پیکان، ساعت نامشخص

کنعانی‌زادگان رباط صلیبی پاره کرد!

مدافع استقلال که حضور او در این تیم، جزو پر سروصداترین نقل‌وانتقالات این فصل لیگ برتر بود، مدت زیادی از میادین دور خواهد بود. به گزارش «ایلنا»، محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل پارگی رباط صلیبی که در بازی مقابل استقلال خوزستان دچار آن شد، احتمالا به مدت سه ماه دور از میادین خواهد بود. این مدافع برای تشخیص میزان مصدومیتش مورد معاینه قرار گرفت که بعد از این معاینات مشخص شد او با پارگی ۳۰ درصدی رباط صلیبی مواجه شده است.