هفته گذشته روسای فدراسیون‌ها در نشستی مشترک با وزیر ورزش و معاونانش، پای نامه‌ای را امضا کردند با این مضمون که «استقلال کاری داریم و دخالتی از سوی دولت و وزارت ورزش در امور فدراسیون‌ها نمی‌شود.» این نامه و تاییدیه آن از آنجایی از روسای فدراسیون‌ها گرفته شد که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مدتی پیش طی نامه‌ای مشترک به برخی فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک، پیگیر اساسنامه فدراسیون‌ها و شفاف‌سازی در این زمینه شد و در کل اینکه آیا دولت در امور ورزش دخالتی دارد یا خیر؟ پس از آن جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور اعضا برگزار شد.

یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه نامه IOC به کمیته ملی المپیک و نامه فدراسیون‌های جهانی به فدراسیون‌های ملی برای پیگیری تایید اساسنامه فدراسیون‌ها بود. در عین حال درروزهای اخیر اختلاف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بر سراستقلال کاری فدراسیون‌ها به اوج خود رسیده است. البته معاون وزیر ورزش این اختلاف را رد می‌کند. به‌ گزارش «‌ایسنا» نصرالله سجادی در این مورد می‌گوید: «در رابطه با اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها یک مهلتی از سوی IOC به ما داده شده است تا اساسنامه‌ها اصلاح شوند و بتوانیم نتایج را به نهادهای بین‌المللی مرتبط انتقال دهیم. البته نمی‌توانم دقیقا بگویم که چقدر مهلت داریم و در این زمینه نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد؛ ولی باید بگویم که کارها به‌صورت جدی در حال پیگیری است و اجازه نمی‌دهیم که در این زمینه مشکلی به ورزش وارد شود.

هیچ اختلافی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد و بر اساس قانون، اساسنامه فدراسیون‌ها پیگیری خواهد شد.» اما نظر دبیر‌کل کمیته ملی المپیک کشورمان با سجادی کمی متفاوت است. شاهرخ شهنازی در این‌خصوص گفت: «ما نامه IOC را به آقای گودرزی منعکس کرده‌ایم. جلسه‌ای هم که آقای گودرزی با روسای فدراسیون‌ها داشت و در آن از روسای فدراسیون‌ها خواست که پیگیر تایید اساسنامه خود باشند، در واقع جهت کمیته ملی المپیک هم همسو با تصمیم وزیر ورزش و جوانان است چون نمی‌خواهیم برای کشور بحرانی ایجاد شود. با این حال فدراسیون‌هایی که اساسنامه آنها به تایید فدراسیون جهانی رسیده است، می‌توانند انتخابات خود را برگزار کنند. در شرایطی که قرار داریم عاقلانه‌ترین رفتار این است که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دست به دست هم دهیم و به کمک فدراسیون‌ها پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.»