روز انتقام!

دنیای اقتصاد: در شرایطی که از مدت‌ها قبل حرف و حدیث‌هایی در مورد جدایی محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان به گوش می‌رسید، در نهایت روز سه‌شنبه این اتفاق رخ داد و گودرزی استعفایش را تقدیم رئیس‌جمهوری کرد. به این ترتیب دوران ۳۵ماهه حضور نامبرده در راس هرم مدیریتی ورزش ایران به پایان رسید تا در ماه‌های باقی‌مانده از عمر دولت یازدهم، گزینه دیگری این میز و صندلی را تصاحب کند. ورزش به واسطه خاصیت «ویترینی» و نیز فضای نسبتا بازی که دارد، همیشه عرصه پرچالشی برای روسا و وزرا بوده، اما این اتفاق در دوران حضور گودرزی به اوج خودش رسید. بسیاری از ناظران و منتقدان بر این باور بودند که گودرزی هم‌سویی لازم با سایر کابینه و نیز شعارها و اهداف دولت تدبیر را نداشت و شاید رد شدن سه گزینه قبلی روحانی توسط مجلس، سهم بسزایی در معرفی او به بهارستان ایفا کرد. از جمله مهم‌ترین چالش‌های وزیر مستعفی در این مدت، می‌توان به درگیری او با هواداران پرسپولیس به‌خاطر عزل علی دایی در سال۹۳، اصطکاکش با بخش زیادی از هواداران تیم ملی به‌خاطر انتقادات بی‌پروا از کارلوس کی‌روش در سال۹۴ و نیز مشکلاتش با هواداران استقلال به خاطر مسائل مالی در سال۹۵ اشاره کرد. به هر حال گودرزی حالا به دانشگاه برگشته و وزارت ورزش در انتظار معرفی سرپرست و نیز گزینه بعدی برای تصدی این سمت به‌سر می‌برد.

سه سال دیر استعفا کرد!

تنها یک روز بعد از انتشار خبر خروج محمود گودرزی از وزارت ورزش، تعدادی از مدیرانی که توسط او از کار برکنار شده بودند به تندی علیه وی موضع گرفتند. یکی از مهم‌ترین ماجراهای وزیر مستعفی، داستان برکناری محمد رویانیان و علی فتح‌الله‌زاده از مدیریت پرسپولیس و استقلال بود که حوالی دو سال پیش اتفاق افتاد و سروصدای بسیار زیادی راه‌انداخت. حالا هر دو نفر با خبرگزاری فارس مصاحبه کرده‌ و انتقادات صریحی از عملکرد گودرزی به زبان آورده‌اند. رویانیان در این‌مورد می‌گوید: «فقط این را می‌گویم که گودرزی در حق من ظلم زیادی کرد که هنوز نتوانسته‌ام با آن کنار بیایم. هنوز برایم سوال است که چرا او مستقیما علیه من جو به راه می‌انداخت و پرونده‌سازی می‌کرد. متاسفانه مال، زندگی و آبروی من دچار خسارت شد که این مساله با عنایت شخص گودرزی به‌وجود آمد. البته گودرزی را نفرین نکرده‌ام اما با یکسری کارهایش نتوانستم کنار بیایم. نتوانستم بفهمم چرا با نظر او خیلی چیزها تار و مار شد.»

علی فتح‌الله‌زاده هم گفته است: «به نظر من حد و قواره محمود گودرزی وزارت ورزش نبود و مجلس بعد از انتخاب چهار نفر و عدم رای اعتماد به آنها مجبور شد به گودرزی رای بدهد. شاید اگر مدیر دیگر در سطح پایین بعد از آن چهار نفر کاندیدا می‌شد بازهم رأی می‌آورد. مشاوره‌های ناپخته و چاپلوسانه و رفیق‌بازانه وزیر را زمین زد.» با این همه اما شاید جمله کلیدی را دیروز علی دایی در نشست خبری پیش از بازی نفت تهران و ذوب‌آهن به زبان آورد: «وزیر ورزش ۳ سال دیر استعفا کرد!»

نگرانی عمیق برای سرخابی‌ها

حالا خروج محمود گودرزی از وزارت ورزش، باعث نگرانی عمیق هواداران پرسپولیس و استقلال از آینده مدیریتی این دو باشگاه شده است. پرسپولیس بیشتر از یک سال است که با سرپرست موقت اداره می‌شود و البته در استقلال هم رضا افتخاری همین اواخر حکم مدیرعاملی گرفته است، بنابراین هواداران دو تیم نگران هستند که یک‌بار دیگر نوسانات مدیریتی گریبان سرخابی‌ها را بگیرد و ثبات که اصلی‌ترین رمز موفقیت است، نادیده گرفته شود.