کی‌روش استعفا داد؟

دنیای اقتصاد: جنگ همچنان ادامه دارد. سیل اظهارنظرها هم بند نیامده است. به این موضوعات باید اخبار عجیب از اردوی تیم‌ملی راهم که کیلومترها دور از کشور برگزارشده و هیچ رسانه موثقی هم به آن دسترسی ندارد اضافه کرد. مهدی تاج بعد از یک هفته پرتنش خودش را به امارات رساند و تحلیل‌ها ازتلاش او برای مهار سرمربی تیم‌ملی خبر می‌داد. خروجی این جلسه اما با اخبار ضدو نقیض همراه بود. باشگاه خبرنگاران جوان درخبری عجیب از خواست کی‌روش برای جدایی در این جلسه گفت. در این خبرآمده: «منابع آگاه از استعفای ضمنی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان در امارات و پیش از بازگشت به ایران خبر دادند.»

این گزارش حاکی است کارلوس کی‌روش استعفای خود را به‌صورت تلویحی اعلام کرده و این در صورتی است که وی باید به‌صورت رسمی و کتبی استعفای خود را به فدراسیون فوتبال ارائه دهد و حتی در آخر خبرهم این پرسش را مطرح می‌کند که «باید دید مسوولان فدراسیون با استعفای کتبی و احتمالی کی‌روش موافقت می‌کنند یا خیر؟» با توجه به مسبوق به سابقه بودن تصمیم کی‌روش در اصرار بر استعفا در چنین موقعیت‌هایی شاید هم باید این خبر را جدی گرفت. بازگرداندن ستاره‌های تیم‌ملی به ایران که تصمیمی بعید و کم سابقه بود نشان از میزان عصبانیت سرمربی تیم‌ملی از اختلالی است که برانکو در برنامه‌اش به‌وجود آورده و چه بسا به دلیل عدم حمایت تمام قد فدراسیون از وی و توبیخ نشدن سرمربی پرسپولیس او این استعفا را برای افزایش فشار برایشان مطرح کرده باشد. اما محمد رضا ساکت مدیر تیم‌های ملی روایتی متفاوت از این جلسه دارد و اطمینان می‌دهد کادرفنی همچنان مشغول برنامه‌ریزی برای تیم‌ملی است. او دیروز درحاشیه کلاس مربیگری حرفه‌ای فوتبال به سایت کاپ گفت: «همین امروز (دیروز) تاج جلسه‌ای ۶-۵ ساعته با کی‌روش داشت. برنامه تیم‌ملی فقط در اختیار کی‌روش است و در این میان اقتدار باشگاه‌ها هم موردنظر است. در حال حاضر ما کاری ۱۸ ساعته از کادر فنی می‌بینیم. آنها در تلاشند که تمام نفرات شایسته انتخاب شوند و کسی از قلم نیفتد. تاج و فدراسیون معتقدند که تبیین و برنامه‌ریزی مناسب کار را به جلو می‌برد.»

کاظم طالقانی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با همین سایت، از شایعه استعفای کی‌روش اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «دوست ندارم به ماجرای رخ داده بین ‌کی‌روش و برانکو ورود کنم و بهتر است از رئیس فدراسیون فوتبال در این باره بپرسید اما درباره شایعه استعفای کی‌روش باید بگویم چنین چیزی را نشنیدم. بعید می‌دانم استعفای کی‌روش درست باشد.» در عین حال اما امیر عابدینی تایید کرده که کی‌روش به طور کتبی استعفا داده است. اگر صحت این خبرتایید شود بی‌شک فوتبال ایران با چالشی بزرگ مواجه خواهد شد هرچندکه بعید است کی‌روش تیم محبوبش راکه بیشتر راه جام‌جهانی راهم طی کرده رها کند و به‌نظر می‌رسد این تاکتیک راهم باید پرده‌ای تازه از نبرد این دومرد سرشناس فوتبال ایران تعبیر کرد.