بمبی با باروت نم کشیده!

دنیای اقتصاد: خبر علاقه استقلال به جذب آندرانیک تیموریان چند روزی هست که سرتیتر بیشتر رسانه‌های ورزشی در کشور قرار گرفته است. آبی‌ها که در نیم‌فصل اول شرایط خوبی نداشته‌اند، فعلا در جذب بازیکن برای نیم‌فصل دوم هم دچار مشکل شده‌اند و در این میان بدشان نمی‌آید هافبک دفاعی سابق‌شان را دوباره به تیم برگردانند. آندو ابتدای فصل با عقد قراردادی یک‌ونیم میلیارد تومانی به ماشین‌سازی تبریز پیوست. با این وجود شرایط برای این بازیکن به هیچ‌وجه خوب پیش نرفت. ماشین تا اینجا با کسب تنها ۶ امتیاز از ۱۴بازی، بدترین عملکرد ممکن را داشته و با قرار گرفتن روی پله شانزدهم شانس اول سقوط تلقی می‌شود.

این تیم البته امروز باید بازی عقب‌افتاده‌اش با سایپا را برگزار کند که با توجه به شرایط انتهای جدول، می‌تواند یک دوئل ۶ امتیازی تلقی شود. آندو که قرار بود شاه‌مهره این تیم تازه صعود کرده باشد،‌ هرگز نتوانست توقعات را برآورده کند. در مورد او خوب است بدانید در نیم‌فصل اول چنان نمایش ناامیدکننده‌ای داشته که بارها طعم تعویض را چشیده است. این بازیکن در مسابقه با پدیده مشهد در دقیقه ۳۸ از زمین مسابقه خارج شد که اتفاق بسیار عجیبی بود. جالب‌تر اینکه او هفته بعدش بدون هیچ دلیل پزشکی یا انضباطی، در لیست ۱۸نفره ماشین‌سازی برای بازی مهم با پرسپولیس قرار نگرفت. در حال حاضر جدول رده‌بندی بازیکنان در برنامه نود شامل ۱۹۱ پله است که آندو در رتبه ۱۷۹ آن قرار گرفته است. به عبارت دیگر تیموریان در نیم‌فصل اول سیزدهمین بازیکن ضعیف کل لیگ برتر بوده که واقعه عجیبی است. به‌طور همزمان، تیموریان اخیرا از لیست تیم ملی هم کنار گذاشته شده که ممکن است جنبه دائمی داشته باشد. حالا استقلال بازیکنی با این مختصات را دنبال می‌کند؛ کسی که احتمالا با بازگشت به جمع آبی‌ها بازوبند کاپیتانی را هم تصاحب خواهد کرد، اما کسی دقیقا نمی‌داند از نظر فنی قادر به رفع کاستی‌های تیم منصوریان هست یا نه؟

گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه

به‌طور همزمان اخیرا اسناد جالبی منتشر شده که نشان می‌دهد آندرانیک تیموریان به احتمال زیاد گران‌ترین بازیکن تاریخ استقلال محسوب می‌شود. البته اشتباه نکنید؛ این موضوع مربوط به قرارداد جدید او که هنوز بسته نشده نیست، بلکه به دستمزد آندو در لیگ سیزدهم ارتباط دارد. در حقیقت تیموریان سه سال پیش برای یک فصل بازی در استقلال قراردادی دو میلیارد و ۳۵۰ میلیونی با این تیم بسته بود که چون ۶۴۰ میلیون تومان از این پول وصول نشده، او به کمیته انضباطی شکایت کرده است! آندو در روزهای اوجش با قراردادی که رقم آن را حتی با پول امروز هم نمی‌توان هضم کرد، در کنار یک دو جین ستاره دیگر استقلال را در لیگ سیزدهم روی پله پنجم نشاند. تیموریان سال بعدش هم در استقلال ماند، اما پس از باخت در داربی رفت که در آخرین هفته نیم‌فصل اول اتفاق افتاد، به خاطر جنجال بر سر پوشیدن کلاه قرمز در تمرینات، از استقلال جدا شد و با تیپ کاملا سرخ‌رنگ با تراکتورسازی قرارداد بست. حالا باید دید بازگرداندن آندو با این شرایط چقدر به استقلال کمک خواهد کرد؟