دنیای اقتصاد: بعد از موفقیت‌های اخیر، پرسپولیس حالا قاعدتا باید بخشی از شیرین‌ترین روزهای ۱۰سال اخیرش را تجربه کند، اما انبوه شایعات مالی و مدیریتی در مورد آینده این باشگاه، فعلا همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است. بلافاصله بعد از پیروزی سرخپوشان برابر لخویا در آخرین بازی فصل بود که شایعه شد علی‌اکبر طاهری از سمتش استعفا داده است. ظرف ۲۴ساعت، این خبر در تیراژ بسیار گسترده بازنشر شد و عمده شایعه‌پردازان هم اختلاف عمیق طاهری با اسپانسر باشگاه و نیز داورزنی، معاون وزارت ورزش را دلیل این تصمیم سرپرست باشگاه پرسپولیس به شمار آوردند. جالب اینجا است که در تمام طول این مدت هم خود طاهری ساکت بود و هم سایت رسمی باشگاه واکنشی به ادعاها نشان نمی‌داد. از قرار معلوم مرد اول پرسپولیس زیاد هم از شکل گرفتن این جو ناراضی نبود و شاید حتی در چنین فضایی، به گرفتن برخی امتیازات بیشتر هم‌فکر می‌کرد. مطابق انتظار پخش خبر استعفای طاهری به‌شدت افکار عمومی را تحریک کرد. در نتیجه داورزنی طی چندین مصاحبه که مهم‌ترین آنها با سایت رسمی وزارت ورزش و جوانان بود، شایعه اختلافش با طاهری را رد کرد و مدعی شد سرپرست باشگاه پرسپولیس با قدرت به کارش ادامه خواهد داد. ظاهرا از اینجا به بعد بود که مراد طاهری هم حاصل شد و بالاخره سایت باشگاه پیش از ظهر جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای خبر از بازگشت صلح و آرامش داد!

معمای اسپانسر

در حالی که خبر رسیده بود برخی هواداران پرسپولیس در پی لغو عضویت خود در سامانه۳۰۹۰ هستند، دیروز سایت باشگاه از همه پرسپولیسی‌ها خواست همچنان به عضویت در این سامانه ادامه بدهند. در بخشی از اطلاعیه مزبور که با لحنی مهربانانه هم نوشته شده بود می‌خوانیم: «اسپانسر باشگاه شرکت نگاه‌پردازان امین سیمای کیش به مدیریت جناب آقای شیرازی است و این در حالی است که سرشماره ٣٠٩٠ سامانه هواداری باشگاه است و زیرنظر شرکت همراه اول که همواره یار و پشتیبان باشگاه بوده است کمک‌های هواداری را در اختیار باشگاه قرار می‌دهد. بدون شک تا به امروز شرکت محترم همراه اول همراه باشگاه بوده و با اقدامات و برنامه‌های آتی این همکاری‌ها بیش از پیش ادامه خواهد داشت.»

باشگاه پرسپولیس در حالی در تازه‌ترین موضع رسمی‌اش از احتمال افزایش همکاری‌ها در آینده نزدیک خبر داده است که چند روز پیش فضا کاملا متفاوت بود. در این مدت گفته می‌شد ممکن است سرخ‌ها اپراتورشان را تغییر بدهند و با اسپانسر دیگری کار کنند. این بار البته نمی‌توان همه شایعات را از بیخ تکذیب کرد، چرا که ۷۲ساعت پیش تصویر نامه‌ای به امضای علی‌اکبر طاهری منتشر شده بود که نشان می‌داد پرسپولیس رسما خواهان خاتمه همکاری با شرکت اسپانسر شده است! حالا معلوم نیست در این سه روز اختلافات حل شده یا اتفاق دیگری رخ داده که باشگاه کوتاه آمده است؟ آنچه مسلم است اینکه وزارت ورزش تمایل چندانی به تغییر اسپانسر پرسپولیس ندارد. به هر حال این یک شیوه امتحان پس‌داده است که امکان نظارت روی آن هم وجود دارد. هر چه هست اما امیدواریم آقایان طوری تدبیر کنند که فردا در کشاکش مسابقات لیگ و آسیا، دوباره اختلاف باشگاه و اسپانسرش باعث ایجاد حاشیه و سرخوردگی نشود.

قهر و آشتی با اسپانسر