بازگشت به بهشت

شاگردان شفر که با ناکامی در دو بازی ابتدایی سال جدید تا حدود زیادی شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده بودند، برای جلوگیری از پایان زودهنگام فصل چاره‌ای جز پیروزی بر الهلال و باقی ماندن در جدول گروه سوم نداشتند. آنها از دو بازی اول فقط یک امتیاز گرفته بودند و فقط و فقط باید الهلال را می‌بردند؛ اتفاقی که شاید با توجه به حال و روز آبی‌ها، حتی خوش‌بین‌ترین هواداران استقلال هم نمی‌توانستند زیاد روی آن حساب کنند. این اتفاق اما رخ داد و استقلال در دوحه برابر الهلال به پیروزی دست یافت. در این مسابقه، پاتوسی به سنت گل‌سازی برگشت و گل زودهنگامی که علی کریمی در دقایق آغازین روی کرنر ارسالی او به ثمر رساند، شوک شدیدی به الهلال وارد کرد.

تیم عربستانی که به تازگی صدر جدول لیگ این کشور را از دست داده و بحرانی نصفه‌ونیمه را تجربه می‌کند، بعد از این گل سعی کرد به جریان بازی مسلط شود، اما باز هم یک ضربه ایستگاهی و ارسال پاتوسی، این بار با اثرگذاری دانشگر و ضربه نهایی پژمان منتظری به گل دوم تبدیل شد تا کار نماینده عربستان پیش از پایان نیمه اول یکسره شود. الهلال در وقت دوم بر بازی مسلط بود و در همه آیتم‌های آماری هم بالاتر از استقلال قرار گرفت، اما این تیم نهایتا توانست تنها یکی از دو گل را روی اشتباه میلاد زکی‌پور جبران کند. با این پیروزی استقلال چهار امتیازی شد و روی پله سوم جدول قرار گرفت. شب خوب آنها را اما العین امارات کامل کرد که توانست با کام‌بکی دیدنی، الدحیل را در نیمه دوم با نتیجه ۲-۲ متوقف کند و دو امتیاز نماینده قدرتمند قطر را در دوحه به باد بدهد. حالا استقلال شانس جدی صعود دارد و اگر در بازی برگشت هم بتواند با دست پر از مصاف با الهلال بیرون بیاید، بخش زیادی از مسیر رسیدن به یک‌هشتم نهایی را پیموده است. الهلال که بعد از باخت به النصر در لیگ عربستان فضای متشنجی را تجربه می‌کرد، احتمالا به زودی مامیچ را کنار خواهد گذاشت و این مساله می‌تواند برای بازی برگشت به سود استقلال باشد.

کام‌بک؛ تخصص منصوریان

فعلا اما موفق‌ترین نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، ذوب‌آهن است که در گروه اول ترکتازی می‌کند. تیم اصفهانی البته در گروه اول کنار رقبای به نسبت آسانی قرار دارد، اما کیفیت شاگردان منصوریان واقعا بالا رفته است. آنها دوشنبه‌شب الوصل را ۳ بر یک شکست دادند تا با ۷ امتیاز در صدر جدول گروه قرار بگیرند. به این ترتیب ذوب‌آهن بیشتر از نیمی از راه صعود را پیموده است. تیم منصوریان در این بازی هم مثل مصاف با الغرافه و النصر، از شکست پیروزی ساخت و کام‌بکی دیگر را تجربه کرد.