شجاع خلیل‌زاده

پیش از دوران اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نمی‌شد. حتی بعد از حضور مارک ویلموتس هم طلسم او نشکست تا عده‌ای بگویند در لیست سیاه فدراسیون قرار دارد. با این حال اسکوچیچ اعتقاد راسخی به او داشت. این بازیکن در مرحله مقدماتی به تیم ملی کمک کرد و اگر کادرفنی تغییر نمی‌کرد، شانس مسلم حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در جام‌جهانی قطر بود.

صادق محرمی

یکی از بازیکنانی که انتقادهای بسیار زیادی از او وجود دارد. حتی گروهی از حامیان اسکوچیچ هم نسبت به استفاده همیشگی از این بازیکن در پست دفاع راست ناخشنود هستند. او در زمان مربی کروات به مدافعان راستی همچون رامین رضاییان، وریا غفوری، دانیال اسماعیلی‌فر و... ترجیح داده شده، اما با حضور یک مربی دیگر شاید شرایط محرمی به خطر بیفتد.

علی قلی‌زاده

یکی از محبوب‌ترین بازیکنان دراگان اسکوچیچ بود که معمولا در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت. با وجود ترافیک در پست وینگر، قلی‌زاده همیشه جزو انتخاب‌های اصلی دراگان به شمار می‌آمد. ممکن است مربی بعدی این موقعیت را در اختیار او قرار ندهد. گل انفرادی و بسیار زیبای قلی‌زاده به سوریه در مرحله انتخابی فراموش‌شدنی نیست.

علیرضا جهانبخش

مورد او واقعا شگفت‌انگیز است. بهترین بخش فوتبال ملی‌اش را زیرنظر اسکوچیچ تجربه کرد. این بازیکن در مرحله انتخابی جام‌جهانی پنج گل به ثمر رساند و معمولا یکی از انتخاب‌های همیشگی اسکو برای ترکیب اصلی تیم ملی بود. روشن نیست که در

دوران مربی بعدی هم همین شرایط را داشته باشد. داستان جهانبخش از این جهت عجیب است که او همیشه مورد اعتماد و توجه ویژه دراگان اسکوچیچ بود، اما در گروه کسانی ظاهر شد که علیه این مربی موضع آشکار گرفتند!