پرتغـال خونی!

انتقام پرتغالی  

سپاهان و استقلال درحالی از ساعت ۱۶:۳۰ امروز در ورزشگاه بدون تماشاگر نقش‌جهان به مصاف یکدیگر می‌روند که در بازی رفت به دلیل آنچه مشکلات بلیت‌فروشی عنوان شد، دو تیم در استادیوم خالی آزادی با هم پیکار کردند. استقلالی‌ها هم در اعتراض به این اتفاق درخواست کردند که برای برقراری مساوات در بازی برگشت هم خبری از حضور تماشاچی نباشد، اما آن زمان هیچ‌کس فکر‌ نمی‌کرد که بازی برگشت هم ناگزیر بدون حضور مردم برگزار می‌شود! آن مسابقه، نخستین حضور ریکاردو ساپینتو و ژوزه مورایس سرمربیان پرتغالی در ایران بود که با برتری سرمربی سپاهان به پایان رسید.

حال باید دید که ساپینتو توانایی گرفتن انتقام از هموطنش را دارد تا بتواند این نبرد ۶ امتیازی میان دو تیم هم امتیاز را به سود خود تمام کند و حداقل موقتا به رده دوم جدول صعود کند یا خیر. ساپینتو طی هفته‌های اخیر فشارهای زیادی را تحمل کرد که با برد در جام حذفی برابر تراکتور فعلا از آنها عبور کرده، اما غیبت بازیکنانی نظیر حسین حسینی، عارف غلامی و محمدحسین مرادمند مصدوم در کنار روزبه چشمی محروم دست او را کمی بسته و با این اوصاف احتمالا مهدی قائدی، کاپیتان استقلال در بازی امروز خواهد بود. از آن‌طرف سپاهان‌ هم این روزها اوضاع خوبی دارد و برای باقی ماندن در کورس قهرمانی روی سه امتیاز این مسابقه حساب کرده است.

استارت قهرمان

تیم نخست نیم فصل اول لیگ برتر قصد دارد تا از فاصله‌ای که با سایر رقبا ایجاد کرده استفاده کند تا در یکی از بی‌روح‌ترین فصول فوتبالی ایران، یک بار دیگر قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. یحیی گل‌محمدی می‌داند برای رسیدن به این مهم باید از همه امتیازات باقی مانده استفاده کند و نبرد امروز برابر ذوب‌آهن هم از دیدارهای حساس است که سه امتیاز خیلی به کار سرخ‌پوشان می‌آید. به خصوص که آنها بازی رفت را در فولادشهر مساوی کرده‌اند و فردا از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی این فرصت را دارند تا امتیاز از دست رفته بازی رفت برابر شاگردان‌ مهدی تارتار را با کسب حداکثر امتیاز، کمی جبران کنند.

پرسپولیس پس از رفتن ناگهانی یورگن لوکادیا دچار افت مقطعی شد، اما یحیی به خوبی توانست نبود یک گلزن قهار را مدیریت کند و حالا هم صحبت از خرید یک مهاجم دیگر است. به خصوص که برخی رسانه‌ها خبر دادند او سیامک نعمتی و حامد پاکدل را در لیست مازاد قرار داده و این یعنی پرسپولیس قطعا در نقل و انتقالات زمستانی فعال خواهد بود. خبر خوش برای یحیی، بازگشت شیخ دیاباته به تمرینات است و سرخ‌ها می‌توانند بدون غایب امروز برابر تیم دهم جدول صف‌آرایی کنند.