آخرین کلیدواژه؛ دائم‌الخمر!

داستان این است که بلافاصله بعد از جدایی ساپینتو از استقلال، تنش لفظی بین او و مدیران فعلی باشگاه آغاز شد. استقلالی‌ها می‌گفتند ساپینتو رقم بالا و شرایط خاصی برای تمدید قرارداد داشت. این مربی اما موضوع را تکذیب می‌کرد. بعدتر حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال پا را فراتر گذاشت و گفت: «ما در فینال جام حذفی به ساپینتو باختیم، نه پرسپولیس. وقتی لوپز کارو برای مذاکره به ایران آمد، فیلم فینال را دادیم تماشا کند. او گفت شما به مربی‌تان باختید.» کریمی همچنین اظهارات قبلی‌اش در مورد شرایط درخواستی ساپینتو برای تمدید قرارداد را تکرار کرد؛ آنچه خشم شدید مربی پرتغالی را به همراه آورد. ساپینتو با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی، حجت کریمی را به دروغ‌گویی متهم کرد. او در بخشی از مطلب بلندش نوشت: «اجازه بدهید واضح بگویم: من نه ۲۰۰ هزار یورو اضافی درخواست کردم و نه یک قرارداد سه ساله. از حجم دروغ‌های کریمی شوکه شده‌ام. با وجود همه اینها با هم به چیز قابل توجهی دست یافتیم و برای نخستین بار در ۷۵ سال سوپرکاپ را به دست آوردیم. ما بهترین خط حمله لیگ را داشتیم و در طول فصل فوتبال فوق‌العاده‌ای را بازی کردیم.»

خب البته ساپینتو در مورد دستاوردهای خودش کمی هم بزرگ‌نمایی می‌کند، چرا که مثلا سوپرجام تقریبا هیچ‌وقت در فوتبال ایران برگزار نمی‌شده و اینکه شما آن کاپ را فقط با یک بازی بردید، آن‌قدرها منحصربه‌فرد نیست. با این وجود جوابیه طولانی او، خشم شبانه حجت کریمی را به دنبال آورد؛ تا جایی که سرپرست باشگاه استقلال در بخشی از پیام تند و تیز و عجیبش نوشت: «آنانی که برای رسیدن به حق دلالی‌شان یک مربی معمولی و دائم‌الخمر را چند برابر قیمت به استقلال تحمیل کردند، حالا که دست‌شان از باشگاه کوتاه شده از زبان او سخن می‌گویند.» کریمی توضیحاتی هم در مورد اصل محل مناقشه یعنی دستمزد درخواستی ساپینتو ارائه داده: «اگر بنده در رابطه با درخواست افزایش دستمزد ساپینتو دروغ می‌گویم، چرا وکیل ایشان که یک ایرانی است و در جریان مذاکرات قرار داشت، در این مدت نگفت کریمی دروغ می‌گوید؟»

هر چه هست، حتی انتخاب سرمربی جدید و رهایی نیمکت استقلال از بلاتکلیفی هم باعث نشد آبی‌ها رنگ آرامش را ببینند. بی‌احتیاطی حجت کریمی و دمیدن او در آتش بی‌فایده دعواهای قدیمی، فقط به زیان باشگاه تمام می‌شود. به علاوه اینکه مناقشه اخیر کلیدواژه غریب «دائم‌الخمر» را هم به ادبیات غنی فوتبال ایران افزود. فقط پرسش اینجاست که اگر ساپینتو واقعا چنین شرایطی داشته، پس چرا کریمی تا همین چند هفته پیش با حدت و شدت دنبال تمدید قرارداد این مربی بود. آیا اگر ساپینتو قهرمان جام حذفی می‌شد و در ایران می‌ماند هم کریمی او را دائم‌الخمر خطاب می‌کرد؟!