دعوا  بر سر مازادهای پرسپولیس

شنیده می‌شود عیسی آل‌کثیر به‌شدت به سپاهان نزدیک است و شاید هنگام خواندن این مطلب، انتقالش نهایی شده باشد. در این صورت سپاهان به خط حمله‌ای که شهریار مغانلو آقای گل فصل گذشته لیگ برتر را داشته، کاوه رضایی، رضا شکاری، رضا اسدی و آل‌کثیر را اضافه کرده است. استراتژی‌ای که اصلا منطقی نیست و قطعا باعث ایجاد یک بحران بزرگ در منطقه‌ای از زمین می‌شود که همه در آن مدعی بازی کردن هستند. از طرفی شاید این یک بازی از سوی اصفهانی‌ها هم باشد که قیمت مهاجم سالیان اخیر پرسپولیس را برای قرمزها و البته گل‌گهر که خواستار وی است، افزایش دهند. آنها البته پیش‌تر با خرید احسان پهلوان که سابقه قهرمانی در لیگ برتر با پرسپولیس را دارد و همچنین اضافه کردن رامین رضاییان در فصل قبل و حضور مغانلو، عملا تیمشان را حول پرسپولیسی‌ها ساخته‌اند.

اما در ترکیب سپاهان ستاره‌های دیگری هم به چشم می‌خورند و اصلا انتقال بازیکن از باشگاه‌های رقیب در فوتبال دنیا هم مرسوم است، اما روش افراطی را در این زمینه تراکتوری‌ها پیش گرفته‌اند. شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، مهدی شیری، سعید آقایی و علی شجاعی بازیکنانی هستند که با سابقه بازی در پرسپولیس امسال به تراکتور پیوسته‌اند تا هم‌تیمی سابق‌شان یعنی حامد پاکدل را هم ملاقات کنند. در کادرفنی تیم تبریزی هم محمد نصرتی و خواکین هم هستند که یکی به عنوان بازیکن و دیگری به عنوان مربی حضور در پرسپولیس را تجربه کرده‌اند و اگر اسدی و محمد عباس‌زاده هم از این تیم جدا نمی‌شدند، احتمالا تماشاگران این تیم را با رقیب تهرانی اشتباه می‌گیرند! نکته اینجاست که جدا‌ از بحث‌های هواداری که اغلب اوقات به انحطاط کشیده می‌شود، مدیران تراکتور و شخص مالک هم دل خوشی از پرسپولیس ندارند، اما خب برای خرید بازیکنانش هر هزینه‌ای را متحمل می‌شوند.

هرچند تجربه ثابت کرده به کپی کردن از یک تیم صرفا با حضور بازیکنان یا مربی تیم فوق، ضامن موفقیت نیست و این نسخه نجات‌دهنده نخواهد بود. کاری به کیفیت بازیکنان پرسپولیس نداریم که احتمالا پرستاره‌ترین تیم لیگ برتر را در اختیار دارد؛ مساله اینجاست که نمی‌توان رقیب را به حمایت از نهادهای خاص متهم کرد و به روش‌های مختلف موفقیت‌هایش را زیر سوال برد، اما سعی در استفاده از ابزار موفقیتش را هم داشته باشد! اگر پرسپولیس با ساپورت خارج از زمین قهرمان شده، پس این همه تلاش برای خرید مهره‌ها یا منصرف کردن گزینه‌هایش چیست؟ شما هم به دنبال همان روش باشید و کمتر پول خرج کنید دیگر.