انقلاب لئو

پس از تشکر رسمی مدیرعامل اپل تی‌وی بابت حضور آقای شماره ۱۰ در آمریکا و رونق گرفتن پخش بازی‌ها، بامداد روز گذشته و در جریان رقابت‌های لیگز کاپ، تیم‌های دالاس و اینترمیامی به تساوی ۴-۴ رسیدند و میامی با برتری ۵‌بر‌۳ در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی رسید. از نتیجه می‌توان حدس زد که چه مسابقه جذابی برگزار شده اما این روزها در آمریکا رقابت‌های فوتبال طوری پیگیری می‌شود که همه دوست دارند نقش مسی را ببینند. ۴ روز قبل بلیت‌های این مسابقه که به میزبانی دالاس برگزار شد، ظرف ۱۰ دقیقه نایاب شد. یعنی ۲۰ هزار نفر منتظر بودند تا بلیت‌های ۲۹۹ تا ۶۰۰ دلاری این مسابقه را فقط برای تماشای لئو خریداری کنند، چراکه تاکنون چنین رکوردی در ایالات‌متحده به ثبت نرسیده بود. البته که آنها آمدند تا شاهد این باشند که تیمشان توسط مسی نابود می‌شود؛ آن‌هم با دو گل و پنالتی‌ای که به هدف نشست.

ضربه آزاد دیدنی فوق ستاره آرژانتینی در دقیقه ۸۵، بازی را به ضربات پنالتی کشاند و این اهمیت درخشش لئو را بیش از پیش ثابت می‌کند. جالب اینجاست که او در هر ۴ مسابقه‌ای که با پیراهن تیم آمریکایی به میدان رفته، عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورده و البته یک رکورد جالب دیگر هم دارد؛ او در سه بازی نخست برای دو باشگاه قبلی‌اش یعنی بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن به ترتیب آمار صفر و یک گل را به ثبت رسانده بود و در همین تعداد بازی با پیراهن صورتی اینترمیامی، ۵ گل زده بود که در بازی چهارم هم دبل کرد. درست است که لیگ MLS از لحاظ کیفی نسبت به لیگ‌های معتبر اروپایی از سطح پایین‌تری برخوردار است، اما فراموش نکنید که مسی ۳۶ ساله درحالی به هرچه که در فوتبال می‌خواسته رسیده، در فصل استراحت بازیکنان اروپایی و شرکت کردن در اردوی پیش فصل در حال درخشش در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در قاره آمریکاست.

هرچه می‌گذرد، صحت گفته‌های چند روز قبل جوردی آلبا هم تیمی جدید مسی در اینترمیامی بیشتر مشخص می‌شود؛ اینکه آقای اعجوبه این روزها خوشحال است. کاپیتان تیم ملی آرژانتین درحالی این‌گونه درحال درخشش است که چندماه قبل در پاری سن ژرمن توسط هواداران هو می‌شد. چنین تناقضی نشان از این دارد که بعد روانی لئو حتی از بعد جسمانی‌اش هم تاثیر بیشتری خواهد داشت. به هرحال که او از نظر خیلی‌ها آدم فضایی است و با این موجودات بیگانه باید متفاوت رفتار کرد و از آنها انتظارات متفاوتی هم داشت. پس فعلا که حال مسی خوب است، از درخشش‌اش لذت ببرید و حسرت بخورید که چرا در سطح نخست فوتبال اروپا این اتفاق رخ نمی‌دهد.