تمدید امید

از ملوان چه خبر؟

قوی سفید انزلی فصل گذشته با مدیرعاملی پژمان نوری و سرمربیگری مازیار زارع، موفق به حفظ سهمیه لیگ برتری خود شد و هر طور بود در جدول باقی ماند. امسال اما هر دو چهره سرشناس فوتبال انزلی از ملوان رفتند و هدایت این تیم به مهدی تارتار سپرده شد؛ کسی که سال‌های طولانی است در لیگ برتر سرمربیگری تیم‌های مختلف را بر عهده داشته و شاید عمده‌ترین مهارتش حفظ آنها در همان رده‌های میانی بوده باشد. ملوان با چنین دیدگاهی سراغ تارتار رفت تا شاید خیالش از بقا راحت باشد؛ آنچه در نهایت بر ارائه فوتبال زیبا یا معرفی پدیده‌های جدید رجحان دارد. ملوان تارتار در نخستین گام برابر ذوب‌آهن، تیم سابق آقای سرمربی متحمل شکست ۲بریک شد و صد البته امروز در تهران کار دشوارتری خواهد داشت. در این میان شاید شانس بزرگ ملوانی‌ها این باشد که امروز ورزشگاه آزادی خالی از تماشاگر است و فشاری از روی سکوها متوجه شاگردان تارتار نیست.

  یار مخفی پرسپولیس

بازی با ملوان اما برای استقلال یادآور یک خاطره تلخ است؛ جایی که تیم شمالی در هفته پایانی لیگ اول موفق به شکست رقیب تهرانی خود شد و جام قهرمانی را ناباورانه به اردوگاه سرخ‌ها منتقل کرد. ملوان فصل گذشته هم با گرفتن یک مساوی از سپاهان در هفته‌های پایانی لیگ، نقش بسیار مهمی در قهرمانی پرسپولیس ایفا کرد. به این ترتیب قرمزها ۲ جام از ۸ جام لیگ برتری‌شان را به‌طور مستقیم مدیون ملوان هستند. توجه به این سوابق، نبرد امروز استقلال با میهمان سفیدپوش خود را جذاب‌تر هم می‌کند.

از استقلال چه خبر؟

در اردوگاه میزبان اما حال و هوای دیگری وجود دارد. شاید پیش از آغاز مسابقات فصل جدید، این‌طور به نظر می‌رسید که استقلال تا خرخره غرق در مشکلات است و شانسی برای موفقیت ندارد. حتی خود جواد نکونام هم می‌گفت از او خواسته‌اند تیم را برای پنجمی ببندد، اما پیروزی پر گل و مقتدرانه روز اول برابر نفت آبادان همه معادلات را تغییر داد و موجی از امید را زیر پوست هواداران استقلال تزریق کرد. تیمی که در آن گرما توانست سه گل به صنعت نفت بزند، لابد قادر است کارهای بزرگ دیگری هم انجام بدهد. حالا ماموریت اصلی نکونام، تمدید همین امید و اعتماد است. استقلال هفته آینده یک بازی دشوار برابر سپاهان خواهد داشت؛ بنابراین پیروزی در مسابقه امروز برای این تیم، یک اتفاق روحیه‌بخش است که می‌تواند اعتمادبه‌نفس آبی‌ها را افزایش بدهد. هر نتیجه‌ای غیر از این، آغاز شک و تردید پیرامون استقلال نکونام خواهد بود. خبر بد برای نکو این است که حالا آرمین سهرابیان، مدافع مورد علاقه او و جزو معدود بازیکنانی که از فهرست اصلی این مربی خریداری شد، صدمه دیده و چندین هفته خانه‌نشین خواهد بود.