مسی رئال را مات کرد

گروه ورزش- تیم بارسلونا چهارشنبه شب در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در استادیوم سانتیاگو برنابئو شهر مادرید رقیب دیرینه اش رئال مادرید را در یک بازی برتر با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد تا خوزه مورینیو مربی رئال طعم تحقیر را بچشد و اندکی از آسمان به زمین بازگردد. سومین ال کلاسیکو، اما در سطح اروپایی به سود بارسلونا تمام شد تا شکست هفته پیش خود را در فینال جام حذفی اسپانیا در برابر رئال مادرید فراموش کند. در این بازی بازیکنان بارسلونا در استادیوم خانگی رئال مادرید که جهنمی‌برای تیم‌های مهمان محسوب می‌شود کاملا برتر از شاگردان مورینیو

بودند که در یک بازی بسته بی هدف در زمین می‌دویدند. با این نتیجه کار بارسلونا برای صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا بسیار راحت شد.

بارسلونا هفته آینده سه‌شنبه ۳ مه در استادیوم نیوکمپ میزبان رئال خواهد بود تا شاهد چهارمین ال کلاسیکو باشیم.

پرونده انضباطی رئال مادرید و بارسلونا در یوفا باز شد

کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال اروپا، یوفا، هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا را به دلیل رفتارهای خشونت آمیز در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا جریمه می‌کند.

سایت یوفا طی اطلاعیه‌ای نوشته است: در پی اتفاقات دیدار چهارشنبه شب تیم‌های رئال مادرید - بارسلونا در بازی رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، یوفا پرونده دو باشگاه را باز کرد. طبق ماده پنج اساسنامه کمیته انضباطی یوفا، باشگاه رئال مادرید به دلیل پرتاب مواد محترقه از سوی هواداران این تیم به داخل زمین، حضور تماشاگران در زمین، کارت قرمز پپه و اخراج خوزه مورینیو و اظهار نظرهای سرمربی رئال مادرید در نشست خبری پس از پایان بازی، جریمه خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: موضوع بارسلونا هم مربوط می‌شود به کارت قرمزی که خوزه پینتو، دروازه‌بان ذخیره این تیم، دریافت کرد. هر دو باشگاه در تاریخ ۶ مه (۱۶ اردیبهشت) باید در خصوص موارد مطروحه به کمیته انضباطی یوفا پاسخگو باشند.

خوزه مورینیو در نشست خبری پس از پایان این دیدار به شدت به داور آلمانی این دیدار ولفگانگ استارک حمله کرد؛ ضمن اینکه مقامات یوفا و یونیسف را متهم به هواداری از تیم فوتبال بارسلونا کرد.

پلاتینی: تصمیم قاطعانه‌ای درباره مورینیو اتخاذ می‌شود

از سوی دیگر، رییس یوفا که از اظهارات سرمربی رئال مادرید برآشفته، گفت: مطمئن باشید که درباره مورینیو تصمیم قاطعانه‌ای اتخاذ می‌شود.

به گزارش سایت یوفا، میشل پلاتینی رییس یوفا در اظهارات تندی عملکرد سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید را زیر سوال برد و گفت: مطمئن باشید که سخنان من هیچ تاثیری در نوع قضاوت کمیته انضباطی نخواهد داشت و حتی اگر من هم حرف نادرستی بزنم همین کمیته مرا جریمه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در تاریخ فوتبال سابقه نداشته که یک مربی تا این حد در جنگ روانی و تهمت و بازی رسانه‌ای پیش‌روی کند. مورینیوعملا یوفا را به گرفتن پول و همکاری با برخی سازمان‌ها برای نتیجه گرفتن تیم‌های تحت حمایت مالی آنها متهم کرده و باید در این خصوص پاسخگو باشد.