لیستی پر از باروت!

فهرستی که رسانه‌‌‌ها از بازیکنان مدنظر جواد نکونام در زمستان منتشر کرده‌‌‌اند، کم از تیم ملی ندارد. نفراتی مثل علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سعید عزت‌الهی، سیلوا، امیرحسین حسین‌زاده، مجید حسینی، محمد محبی، امید نورافکن و... از جمله بازیکنانی هستند که بنا بر اخبار، نکو درخواست جذبشان را به باشگاه داده است. هرچند که برخی این لیست را گمانه‌زنی می‌‌‌دانند، اما به هرحال تجربه نشان داده است که سرمربی استقلال وقتی چیزی را تکذیب نمی‌‌‌کند یعنی در انتظار وقوع آن است. ما فرض را بر این می‌‌‌گذاریم که نکونام تقاضای حضور چند بازیکن از بین این نفرات را به باشگاه داده.

نکته واضح این است که جذب هرکدام از این نفرات به‌دلیل قراردادی که با باشگاهشان دارند و البته لژیونر بودنشان، بسیار بعید به نظر می‌‌‌رسد. قطعا سرمربی آبی‌‌‌ها هم این نکته را می‌‌‌داند؛ اما دلیل مطرح شدن این اسامی چیست؟ اولین پاسخ، تحت فشار قرار دادن مدیریت است. استقلال در یکی از کم ستاره‌‌‌ترین ورژن‌‌‌های سال‌های اخیرش توانست نیم فصل را بالاتر از سپاهان و پرسپولیس به پایان برساند و به همین خاطر نکو از پایگاه اجتماعی بسیار قدرتمندی میان هواداران برخوردار است. حالا توپ در زمین خطیر است که اگر نتواند تیم را برای ادامه راه تقویت کند، مقابل هواداران قرار می‌گیرد و اگر تیم وارد افت شود، همه مدیرعامل را مقصر می‌‌‌دانند.

این بحث هم که هنر سرمربی موفقیت با بازیکنان کم نام و نشان‌‌‌تر است و با ستاره‌‌‌ها احتمال موفقیت خیلی بیشتر است هم درست به نظر می‌‌‌رسد. به این ترتیب نکونام با ارائه فهرستی پر ستاره به مدیریت با یک تیر دو نشان زده؛ درصورت جذب آنها تیمش در قدرتمندترین حالت ممکن مسابقات را ادامه می‌‌‌دهد و در غیراین حالت هم کسی که با ناکامی احتمالی شماتت می‌شود خطیر است نه او. در حالی که هنوز شایعاتی مبنی بر روابط نه چندان حسنه طرفین به گوش می‌‌‌رسد، به نظر این اقدام جواد رسما آماده کردن باروتی است که در صورت شلیک، مدیریت باشگاه را نابود می‌‌‌کند.